دیروز در بخش نطرات ذیل نوشته‌ای از کاربر "تهران" برخی اشکالات کنونی سایت را مطرح کردم که برای بیشتر دیده شدن و مورد بحث قرار گرفتن تصمیم گرفتم آنها را به صورت یک پست مستقل تکرار کنم. توضیح اینکه تمام این اشکالات صرفاً نظر و سلیقه شخصی من است و برای هر کدام هم پیشنهادی ارائه داده‌ام.

 

1- صفحه اول فضای خالی و هدر رفته ریادی دارد و کاربر مجبور است برای دیدن همه آن مقدار زیادی اسکرول دان کند.

پیشنهاد:

بهتر است صفحه اول فشرده‌تر شود و اسکرول دان (scroll down) کاهش یابد. فلسفه صفحه اول هر سایتی این است که بیشترین  و موثرترین مقدار رابط کاربری (user interface) بین کاربر و محتوای سایت باشد.

- مثلاٌ نظرسنجی‌ها می‌توانند کوچک‌تر باشند و گراف فقط بعد از کلیک روی لینک هر نظرسنجی نشان داده شود. فعلاً صفحه اختصاصی هر نطر سنجی محتوایی بیش از آن جه در صفحه اول نشان داده شده را ندارد. 

- همچنین لیست بهترین لینک‌ها یا تازه‌ترین لینک‌ها هم پر از فضای خالی و هدر رفته است. تعداد بازدیدها و نام لینک‌گذار و تعداد آرا  همه را می‌شود و بهتر است در یک خط درج کرد. اینکه آخرین نظر برای هر لینک توسط کدام کاربر و چه زمانی داده شده است هم به نظر من بی‌مورد و جاگیر و حتی نازیبا است.

 

2- سایز حروف استفاده شده برای عنوان لینک‌ها در صفحه اول کمی بزرگ است و ظاهری غیر جدی و تا حدی آماتوری به صفحه می‌دهد.

پیشنهاد:

احتمالاً استفاده از سایز کوچک‌تر زیبایی و خوانایی را افزایش می‌دهد.

 

3- در حال حاضر کاربر امکانی برای باخبر بودن از نتیجه فعالیت‌های خود در سایت ندارد و مجبور است به تک تک لینک ها و نظراتی که پست کرده دائم سرک بکشد تا از واکنش بقیه کاربران آگاه شود و این باعث محدود بودن دامنه فعالیت موثر و کنش گرانه (pro-active) کاربر می‌شود.

پیشنهاد: 

اضافه کردن امکانی شبیه inbox که کاربر با مراجعه به  آن لیستی از نظرات و امتیازدهی و رای‌دهی سایر کاربران به لینک‌ها و نظرسنجی‌ها و کامنت‌های قبلی خود را مشاهده کند و اگر لازم دید به آنها پاسخ بدهد احتمالاً به کاربر قدرت مدیریت و پیگیری فعالیت‌های خود را می‌دهد.