منظور از "کارپرداز مشکوک" چیست؟
کارپرداز مشکوک یعنی "همه ی ایرانیان" هنوز نمی دانند که این شخص آیا کارپرداز آمریکاست یا انگلیس یا کشور دیگر. یا وابسته به چه دستگاه و یا دنباله روی کدام فرد و گروهی است. ویا خیلی چیزها که مجهول است: پدر و مادرش کیست و غیره و غیره...
All-Iranians

سعید جلیلی متولد سال ۱۳۴۴ در شهر مشهد به دنیا آمد. وی تحصیلات خود را تا مقطع دکتری علوم سیاسی در دانشگاه امام صادق به پایان رساند و سابقه‌ای ۱۸ ساله در وزارت امور خارجه دارد. عنوان پایان ‌نامهٔ او  «سیاست خارجی پیامبر» بود. او در دانشگاه امام صادق به تدریس «دیپلماسی پیامبر» نیز می‌پردازد.  جلیلی در زمان جنگ هشت ساله ی ایران و عراق به عنوان نیروی بسیجی بارها در جبهه‌ های جنگ حضور یافت. در دی ماه سال ۱۳۶۵ دیده‌بان تیپ ۲۱ امام رضا بود که در عملیات کربلای ۵ پایش زخمی شد و در بیمارستان صحرایی منطقهٔ شلمچه در پی نبود امکانات و وضعیت اورژانسی پای راست خود را از دست داد.
 

پیشینه های اجرایی
۱۳۷۰: رئیس اداره بازرسی وزارت خارجه
۱۳۷۶: معاون اداره اول آمریکا در وزارت خارجه
۱۳۷۹: مدیر بررسی ‌های جاری دفتر رهبری
۱۳۸۴: معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران
 

وزارت امور خارجه : او در ۳۰ سالگی به ریاست اداره بازرسی وزارت امور خارجه برگزیده ‌شد و تا سال ۱۳۷۵ رئیس این اداره باقی ‌ماند. پس از آن تا سال ۱۳۷۶ که محمد خاتمی به ریاست جمهوری ‌رسید به عنوان معاون اداره اول آمریکا در وزارت امور خارجه فعالیت ‌کرد. پس از آنکه این پست از او گرفته شد به سمت مدیریت بررسی‌های جاری دفتر رهبری انتخاب شد. تا اینکه در دولت محمود احمدی‌نژاد به وزارت امور خارجه بازگشت و به عنوان معاون اروپا و آمریکا به فعالیت پرداخت. در این مدت به همراه علی لاریجانی دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی در برخی مذاکرات با خاویر سولانا حضور داشت.
 

شورای عالی امنیت ملی : در مهرماه ۱۳۸۶، غلامحسین الهام، سخنگوی دولت محمود احمدی‌نژاد، با اعلام خبر استعفای علی لاریجانی، سعید جلیلی را به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی معرفی کرد. پس از آن آیت الله خامنه‌ای در تاریخ هشتم تیرماه ۱۳۸۷ طی حکمی وی را نماینده خود در شورای عالی امنیت ملی معرفی کرد.

ثبت نام در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران (۱۳۹۲) : سعید جلیلی در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ آخرین روز ثبت نام انتخابات ریاست‌جمهوری ایران (۱۳۹۲) با حضور در وزارت کشور به منظور کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد. وی پس از ثبت نام در جلسه مطبوعاتی شرکت نکرد. صلاحیت سعید جلیلی روز ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ از سوی شورای نگهبان برای نامزدی یازدهیمن دوره انتخابات ریاست جمهوری تایید شد.
 

ویژگیهای اخلاقی : از وی به عنوان فردی مخالف شدید تشریفات و وفاداری فوق العاده به اصول انقلاب و ولایت فقیه و فقاهت شیعی و مخالف سازش با غرب یاد می شود
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B3%D8%B9%DB%8C%D8%AF_%D8%AC%D9%84%DB%8C%D9%84%DB%8C
 
جلیلی پس از جراحت در جنگ با عراق به دانشگاه و ادامه تحصیل بازگشت و دکتری خود را در رشته علوم سیاسی گرفت. او از معدود دانش آموخته گان دانشگاه امام صادق است که در ردیف مقامات بلندپایه دولت ایران درآمده است. یکی از اهداف این دانشگاه که تحت مدیریت محمدرضا مهدوی کنی (رئیس فعلی مجلس خبرگان) فعالیت می کند، پرورش و آموزش مدیران برای ساختار دیوانی و اداری جمهوری اسلامی است و به نظر می رسد، سعید جلیلی تاکنون مهمترین حاصل این دانشگاه در ساخت سیاسی ایران باشد. با این همه او همکار دیگری هم بنام علی باقری دارد که فارغ التحصیل همین دانشگاه است. علی باقری ، مرد شمار دو در هیات مذاکره کننده اتمی ایران هم دانش آموخته دانشگاه امام صادق است و هم مهدوی کنی رئیس دانشگاه امام صادق، عموی اوست. دیپلمات های غربی می گویند که سعید جلیلی در مذاکرات استانبول خود را نه فرستاده دولت ایران که نماینده آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی معرفی کرده است.
http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2012/05/120523_l23_said_jalili_biography_story_topnegotiator.shtml
 
آوردن جلیلی به میدان انتصابات ولی فقیه نه تنها ولایتمداری و حرف شنوی او از خامنه ای می باشد بلکه با مروری بر سوابق اطلاعاتی او در سپاه و بیت رهبری و وزارت خارجه و ارتباط های پنهانی و اعلان نشده رسمیش با روس ها خصوصا در رابطه با مناقشه هسته ای ملاها و تحولات و جنگ در سوریه نشانه هائی میباشد که روس ها در واقع دست بالا را در تعیین سرنوشت رژیم در تهران دارند و آمدن سعید جلیلی در واقع زنگ خطری جدی در رابطه با آغاز یک جنگ خانمان سوز و ایران بر باد دهی میباشد که خامنه ای و سرداران سپاهش مجبورند به نیابت از روس ها وارد جنگ شوند . نگاهی ساده به حواشی و طرز آرام آوردن جلیلی به میدان انتصابات باید برای هر دل نگران کشور هشدار دهنده باشد. به هم میهنان آگاه از هم اکنون باید هشدار داد چون جلیلی فرد نیست بلکه نماد یک جریان مرموز نژاد پرستانه و فاشیسمی میباشد که اینبار اربابان روسی و اروپائیش خود را در پشت و ماسک شیعه پنهان نموده اند و هدف این فاشیسم روسی و اروپائی گسترش جنگ در منطقه خاور میانه و تقسیم بندی های جدید استعماری بیش نیست ، اتحاد فاشیسم روسی و اروپائی اینبار با به میدان فرستادن ایران برای مقابله با منافع امریکا در خاورمیانه و آسیا می باشد .اما آیا امریکائیان زیر بار این مترسک شیعه خواهند رفت و سپر خواهند افکند ؟! به دلائل گوناگون خیر . به خامنه ای دستور حمله داده اند و این حداقل کاری می باشد که اپوزیسیون واقعا ایرانی و نه بدلی با تمام توان باید آنرا افشا کند : حمید ارجمند
http://www.akhbar-rooz.com/ideas.jsp?essayId=52899

منبع:
http://iroon.com/irtn/blog/1656/
و اینجا : http://iranian.com/posts/view/post/14881

قسمت های قبلی کار پردازان مشکوک:
١ - تریتا پارسی
http://iroon.com/irtn/blog/3124/
٢ - هومن مجد
http://iroon.com/irtn/blog/3135/
٣ - امیر حسین موسویان
http://iranian.com/posts/view/post/24555
و اینجا : http://iroon.com/irtn/blog/3149/
٤ - اکبر گنجی
http://iroon.com/irtn/blog/3158/
۵ - بقیه ی اطلاعات جالب در مورد تریتا پارسی
http://iroon.com/irtn/blog/3179/
٦ - هوشنگ امیراحمدی
http://iroon.com/irtn/blog/3197/
و اینجا : http://iranian.com/posts/view/post/1861
٧ - جواد ظریف
http://iroon.com/irtn/blog/3203/

نظر شما چیست؟