منظور از "کارپرداز مشکوک" چیست؟
کارپرداز مشکوک یعنی "همه ی ایرانیان" هنوز نمی دانند که این شخص آیا کارپرداز آمریکاست یا انگلیس یا کشور دیگر. یا وابسته به چه دستگاه و یا دنباله روی کدام فرد و گروهی است. ویا خیلی چیزها که مجهول است: پدر و مادرش کیست و پرسش های دیگر و غیره و غیره...
All-Iranians

سید عباس عراقچی، فرزند سید حسین، در سال ۱۳۴۱ در شهر تهران به دنیا آمد. وی مدرک لیسانس خود را در رشته روابط بین‌الملل از دانشگاه تهران اخذ کرد و از همین دانشگاه در رشته علوم سیاسی و در مقطع فوق لیسانس ادامه تحصیل داد. عراقچی سپس به انگلستان رفت و در سال ١٣٧۵ از دانشگاه کنت دکترای خود را در رشته اندیشه‌های سیاسی دریافت کرد. سید عباس عراقچی به زبان‌های انگلیسی و عربی تسلط دارد
http://www.hamshahrionline.ir/details/214156

بیشتر کار پردازان مشکوک معمولا تحصیل کرده ی یکی از دانشگاه های انگلیس و یا امریکا هستند
All-Iranians

عباس عراقچی، متاهل و داراي سه فرزند است
http://www.sir.ac.ir/index.aspx?siteid=3&pageid=546

عراقچی ضمن مصاحبه با اکرم شریفی از تارنمای خبر گزاری فارس گفت: "در سال ١٣٦۵ ازدواج کردم که حاصل این ازدواج ‌یک دختر و دو پسر است. البته داماد دار هم شده‌ام. دخترم دانشجوی معماری است و پسر بزرگم دانشجوی کامپیوتر و پسر کوچکم هم امسال به کلاس ششم می‌رود".
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920512001228

در ۲۱ اردیبهشت ۹۲، در پی ثبت نام سخنگوی وزارت امور خارجه کشور برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رامین مهمانپرست طی نامه‌ای به علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه وقت، خواستار کناره گیری خود از سمت سخنگویی شد و عباس عراقچی (لیسانس روابط بین‌الملل از دانشکده ی وزارت خارجه) به عنوان سخنگوی جدید وزارت امور خارجه منصوب شد. در ۷ شهریور ۱۳۹۲ مرضیه افخم جایگزین عراقچی گردید و در ۱۳ شهریور ۱۳۹۲ عراقچی با حکم محمد جواد ظریف به عنوان معاون حقوقی و امور بین الملل وزارت امور خارجه منصوب شد.
عراقچی، با انتصاب از جانب محمدجواد ظریف، از تاریخ ۱۹ مهر ۱۳۹۲ به عضویت تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران درآمد. علاوه بر عراقچی، دیپلمات‌هایی از جمله حمید بعیدی‌نژاد و داوود محمدنیا نیز به عضویت این تیم انتخاب شدند. عراقچی در کلیه مذاکرات دوجانبه ایران با گروه پنج به علاوه یک حضور داشت. در آخرین روز از مذاکرات ژنو (۲۴ نوامبر ۲۰۱۳) عراقچی با ثبت پیغامی با مضمون «برخاستن دود سفید از مذاکرات ژنو» در صفحه توییتر خود، موفقیت در دستیابی به توافق اولیه در خصوص برنامه‌ای اتمی ایران را اعلام رسانه‌ای کرد.
سوابق شغلی: سخنگوی وزارت امور خارجه (اردیبهشت ۱۳۹۲ - شهریور ۱۳۹۲) - سفیر ایران در توکیو (۱۳۸۶ - ۱۳۹۰) - معاون حقوقی و بین‌المللی وزیر امور خارجه (۱۳۸۶ - ۱۳۸۴) - رئیس دانشکده ی روابط بین‌الملل (۱۳۸۴ - ۱۳۸۳) - رئیس اداره ی اول اروپای غربی وزارت امور خارجه (۱۳۸۳ - ۱۳۸۲) - سفیر ایران در هلسینکی، فنلاند (۱۳۸۲ - ۱۳۷۸) - سفیر اکردیته ایران در تالین، استونی (۱۳۸۲ - ۱۳۷۸) - مدیر کل دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی (۱۳۷۸ - ۱۳۷۷) - سردبیر مجله ی سیاست خارجی دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی (۱۳۷۸) - معاون پژوهشی دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی (۱۳۷۷) - رئیس مرکز مطالعات خلیج فارس دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی (۱۳۷۷ - ۱۳۷٦)
 http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B9%D8%A8%D8%A7%D8%B3_%D8%B9%D8%B1%D8%A7%D9%82%DA%86%DB%8C

فعاليتهاي علمي عباس عراقچی:
http://www.sir.ac.ir/index.aspx?siteid=3&pageid=546

عباس عراقچی متولد خیابان بهار تهران و اصالتا اصفهانی و فرزند سید حسین عراقچی است. کتابخانه‌ ی عراقچی واقع در خیابان آیت‌الله کاشانی از موقوفات پدر عباس عراقچی است... عباس عراقچی از سوی وزارت خارجه بورسیه شد و به انگلستان اعزام گردید... عراقچی ضمن مصاحبه با اکرم شریفی از تارنمای خبر گزاری فارس گفت: "خبرنگاری درباره تولد فرزند نوه ی ملکه ی انگلیس و تأثیر آن بر روابط ایران و انگلستان سؤال کرد که من جواب دادم ما تبریک می‌گوییم ولی روابط ایران و انگلیس گسترده‌تر و پیچیده‌تر از آن است که از چنین مسائلی تأثیر بپذیرد و هرگونه تغییری در این روابط مستلزم تغییر در رویکردها و رفتارهای دولت انگلیس است. به کار بردن لفظ تبریک ناشی از ادب و نزاکت دیپلماتیک بود، ولی متأسفانه برخی رسانه‌ها قسمت دوم پاسخ من را نادیده گرفتند و تنها به بخش اول پرداختند. همین است که می‌گویم سخنگویی کار حساسی است و هر کلمه آن حساب دارد، چرا که از هر کلمه برداشت می‌شود".
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920512001228

کارپردازان معمولا در پاسخ به پرسش های مربوط به "انگلیس"  مهارت چشمگیری دارند
All-Iranians

و اینجا :
http://iranian.com/posts/view/post/30952

قسمت های قبلی کار پردازان مشکوک:
١ - تریتا پارسی
http://iroon.com/irtn/blog/3124/
٢ - هومن مجد
http://iroon.com/irtn/blog/3135/
٣ - امیر حسین موسویان
http://iranian.com/posts/view/post/24555
و اینجا : http://iroon.com/irtn/blog/3149/
٤ - اکبر گنجی
http://iroon.com/irtn/blog/3158/
۵ - بقیه ی اطلاعات جالب در مورد تریتا پارسی
http://iroon.com/irtn/blog/3179/
٦ - هوشنگ امیراحمدی
http://iroon.com/irtn/blog/3197/
و اینجا : http://iranian.com/posts/view/post/1861
٧ - محمد جواد ظریف
http://iroon.com/irtn/blog/3203/
٨ - سعید جلیلی
http://iroon.com/irtn/blog/3216/
٩ - احمد جنتی
http://iroon.com/irtn/blog/3232/
١٠ - مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه
http://iroon.com/irtn/blog/3826/
١١ - «مجید تخت روانچی» معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه ی ایران
http://iroon.com/irtn/blog/3860/
١٢ - محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور ایران
http://iroon.com/irtn/blog/3869/
و اینجا : http://iranian.com/posts/view/post/30209
١٣ - حمید ابو طالبی
http://iroon.com/irtn/blog/3910/
١٤ - اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ایران
http://iroon.com/irtn/blog/3925/
١۵ و ١٦ - معصومه ابتکار و سید محمد هاشمی
http://iroon.com/irtn/blog/3934/
 

نظر شما چیست؟