ایران اینترنشنال:

حسین رحیمی،‌ فرمانده نیروی انتظامی تهران،‌ اعلام کرد فردی که اخیرا در توییتر روایت و گزارش‌هایی مبنی بر آزار و تعرض جنسی او به دختران دانشجو منتشر شده بود، بازداشت شده است.

روزنامه همشهری سه‌شنبه چهارم شهریور به نقل از رحیمی نوشت:‌ «شاکیان با اطمینان از محفوظ ماندن هویتشان نزد پلیس برای شکایت از این مرد به پلیس امنیت عمومی تهران مراجعه کنند.»

خبرگزاری فارس این فرد را کیوان امام‌وردی معرفی کرده است.

خبر بازداشت این فرد در حالی منتشر می‌شود که طی روزهای اخیر در توییتر برخی کاربران گزارش‌هایی مبنی بر آزار، اذیت و تجاوز جنسی از سوی او مطرح کرده بودند.

شماری از کاربران توییتر با انتشار تصاویری از متن مکالمات خود با امام‌وردی در پیام‌رسان‌ها، گفته بودند او به دعوت از آن‌ها به منزل،‌ تورهای گردشگری،‌ ایرانگردی،‌ سفرهای علمی و موقعیت‌های مشابه پرداخته و پس از مست یا بیهوش کردن، اقدام به آزار و تعرض جنسی می‌کرد.

رسانه‌ها این فرد را دانش‌آموخته دانشگاه تهران معرفی کرده‌اند که در حوالی میدان انقلاب کتابفروشی داشته است.

در پی انتشار اخبار درباره این «متجاوز سریالی به دختران»، اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران، بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه به فارغ‌التحصیلی امام‌وردی در سال ۱۳۸۹ در مقطع کارشناسی از دانشکده ادبیات و علوم‌انسانی دانشگاه تهران اشاره شده و آمده است که او «از تاریخ مذکور، هیچ‌گونه ارتباط آموزشی، پژوهشی و اداری با دانشگاه نداشته و ندارد.»

دانشگاه تهران، ضمن «اظهار تاسف و بدون داوری در خصوص موارد اعلام‌شده»، تاکید کرد بررسی و رسیدگی به چنین اتهاماتی «از حیطه اختیارات و اراده دانشگاه خارج است، اما نهایت همکاری را با مراجع قانونی ذیربط برای بررسی این موضوع انجام خواهد داد.»

برو به آدرس