پویش:

استفاده از گرس حالا این روزها به اندازه‌ای باب شده که از هر سنی و هر طبقه‌ای، می‌توان کسانی را پیدا کرد که مصرف‌کننده باشند. اگرچه عمدتا نسل جوان و خصوصا دانشجو هستند، اما مصرف آن حتی در سنین بالا و کهن‌سالان هم مشاهده می‌شود چراکه استفاده از علف باعث فعالیت زیاد مغز و احساس خستگی می‌شود که فرد را به خواب راحت و عمیقی دعوت می‌کند. «حسین» یکی از ساقی‌های علف در تهران، می‌گوید که از بین برخی استادان دانشگاه هم مشتری دارد. به گفته او استفاده از ماری‌جوانا مختص به قشر غنی یا فقیر نیست. قیمت ارزان آن باعث شده که تعداد مشتریان آن زیاد و البته رو‌به افزایش باشد.

به طور متوسط قیمت هر گرم علف، از‌هزار تا ۲۵۰۰ تومان، بسته به نوع و جنس آن تغییر می‌کند. مقداری که برای تهیه یک نخ سیگار کفایت می‌کند و هر نخ سیگار هم جوابگوی نیاز سه نفر است.

پرفروش‌ترین جنس، افغان‌هزار نام دارد که اتفاقا ارزان‌ترین آن هم هست و چیزی است که به قول حسین، بیشتر توسط قشر فرودست خریداری می‌شود. او می‌گوید کسانی که از تمکن مالی بیشتری برخوردار هستند سراغ چیزهایی مثل Big Buddha, Super Haze, Warlock می‌روند. چیزهایی که حس‌های عجیب و غریب‌تری برای فرد مصرف‌کننده به همراه دارند.

برو به آدرس