ایام تعطیلات کریستمس به زودی از راه میرسه و با خودم داشتم فکر می‌‌کردم تو این چند سال به غیر از کتابهای درسی‌ متاسفانه هیچ کتاب دیگری رو نخریدم و نخواندم.

یادش بخیر بعد از ظهر روز‌های پنج شنبه کار من و بابا این بود که به کتاب فروشی‌‌های روبری دانشگاه تهران سر میزدیم و حداقل یک یا دو کتاب میخریدیم. کتاب خوب که ارزش خریدن داشته باشه خیلی‌ کم بود. نه اینکه نویسنده خوب کم داشته باشیم اما دست نویسنده‌های خوب بسته بود یا حق قلم نداشتند. بیشتر فروشنده‌ها بابا رو میشناختند و بعضی‌ وقت‌ها کتابی‌ رو که می‌‌دانستند که بابا ممکنه خوشش بیاد رو براش کنار گذاشته بودند.هیچ وقت دست خالی‌ خونه بر نمی‌‌گشتیم. حداقل یک یا دو تا کاست نوار موسیقی‌ اصیل می‌‌خریدیم. همان رفتن توی کتاب فروشی‌ و بوی کتابهای تازه خودش یه صفایی داشت.

کتابخانه بابا مجموعِ بود از کتاب‌های قدیمی‌ با ارزش، کتابهایی که بعد از سال ۱۳۵۷ دیگه حق چاپ نداشت. از ایران که اومدم بیرون تنها سه تا کتاب توانستم با خودم از کتابخانه بابا بردارم: دیوان حافظ با تصاویر محمد تجویدی چاپ ۱۳۵۲،رباعیات خیام چاپ ۱۳۴۲ تصاویر محمد تجویدی و گلهای رنگارنگ چاپ ۱۳۳۶ با تنظیم و تهیه محمد تجویدی .  

در هر حال تصمیم گرفتم تو این تعطیلات چند کتاب خوب بخونم، که هیچ لذتی بهتر از این نیست که به موسیقی‌ اصیل گوش کنی‌، کتاب مورد علاقه رو بخونی و آرام آرام چای ایرانی‌ با طعم هل‌ بخوری. 

سوال من از شما این است آخرین باری که یه کتاب خوب از یک نویسنده ایرانی‌ ( به زبان انگلیسی) خواندید چه کتابی‌ بود؟ اگر بخواهید یه کتاب خوب با ارزش به شخصی‌ معرفی کنید چه کتابی/کتابهایی هست. سپاسگزارم اگر اینجا اسم کتاب/کتابها را بنویسید. 

جانتان همیشه خوش با د 

مونا