بار خدایا از آنجائیکه میدانیم و یا حد اقل به نظر میرسد که ذات اقدس و مبارک تو محتاج دعاست  و بارها با فرستادن
پیامبران گوناگون این بر ما نه تنها معلوم کرده ای بلکه یک قدم آنورتر خط و نشان هم کشیده ای که  اگر دعانکنیم وتو را سجده نکنیم  فلان و بیسارمیکنی و دمار از روزگار اشرف مخلوقاتت به در میآوری، از همین اکنون تا ۳۶۵ روز دیگر که اگر عمری دادی دوباره در خدمتت باشم و مسائل دیگری را با تو در میان بگذارم ،  روزی پنج بار  تو بزرگی و  تو نازی، این توئی که تنها میتوانی تو باشی و بر ذات و پدر و مادرش لعنت ابدی باد آنکه بخواهد برای تو شریک ویا زبانم لال "پارتنری" بتراشد، اما در راستای به روی غلطک افتادن کارها و تفاهم متقابل با مخلوقات و بخصوص بنی بشر  ازدرگاه کبرییائیت استدعا داریم که در سال نو تغییرات چندی را اراده کن و بنیان بنه و لا اقل این چند قلم توصیه را در نظر بگیر.
 اول آنکه اسم بارگاهت را حتما عوض کن. مشاهده فرموده اید درخت که از جمله گیاهان بسیار مفیدیست  که خلق فرموده اید هر چه میوه وبارش بیشتر است تواضع بیشتری دارد و سرافکنده تراست، من بعنوان یکی از شریفترین مخلوقات تو تصور نمیکنم "بارگاه کبریایی " و یا "آستان باریتعالی " و عبارتی از این دست مناسب وجود منانت باشد. نمیدانم شاید آنجا هم بادنجان دور قاب چینهائی دور و برت را گرفته اند و نمیدانی چه فاصله ای بین تو و بندگانت انداخته اند و یا اگر پاچه ای داری این نامرد ها در آن پف کرده اند و یا زیر بغل الهی را بررسی کن که هندوانه ای آنجا نگندیده باشد. بار الهی کار را از این که هست خرابتر نکنی، مثلا اسم بارگاه را نگذاری "بارگاه نخوت و تبختر" ! اصلا میدانی از لغات عربی پرهیز کن که خفه شدیم وهمه جان به لب هستند . فکر میکنم "خانه خدا" مناسب باشد.
 دوم آنکه بالاغیرتا یک کمی پول خرج کن و یک روزنی، پنجره ای و یا حد اقل سوراخی بگذار که دلمان گرفت.آرشیتکت با تجربه ای  استخدام کن و  کار را به ابراهیم که از معماری چیزی نمیدانست  واگذار نکن که دوباره  یک قوطی چهار گوش بزاره رو دستت. اصلا از خاور میانه بزن بیرون که از نظر مستقلاتی دیگه حد اکثر ترقی را کرده  و بعد از نزدیک ۱۵۰۰ سال با این جنگ و دعواهای حیدری و نعمتی  بدتر میشه که بهتر نمیشه .بد نیست سری به سواحل کالیفرنیا و مناطق خوش آب و هواتر بزنی و ببینی که بعضی از بندگان چه ساخته اند! قربونت برم تو از هر کی کمتر داشته باشی از بندگانت که کمتر نداری، روراست بگم تو که میدونی اهل دولا راست شدن و  این حرفها نیستم ولی  هروقت این خانه ها را میبینم فوری فکر میکنم با چه خلوص نیتی اینها عبادت کرده اند که اینقدر به آنها روا داشته ای! .
سوم آنکه میدونم که قرآن را فرستاده ای و دیگه کار تمومه و این دیگه آخر کاره  ولی تورا به معصومان قسم یک  جورایی یک  آیه ای و یا اگر خیلی زحمت نیست یک سوره ای اضافه کن که "مومن کسیست که صدای بلند گوی مسجداش از مسجدش خارج نشود" که سرمان ترکید از عربده وقت و بیوقت بعضی از بندگان میبخشید، "کله خرت".
چهارم آنکه نمیدونم مدیر روابط عمومی داری یا نه ولی حد اقل پنجا ه درصد مخلوقات انسانیت دل خوشی از تو ندارند.تا حالا یک دین درست حسابی نفرستادی که یک ذ ره هوای اینها را داشته باشه، همه اش محدودیت، همه اش خفت، و همه اش تحقیر. من که موندم چه جوری دلت میاد! بله درست حدس زدی وحدس الهی با حقیقت برابر است و    منظورم به قول تو نسوان است که بد جوری گند کار درآمده و سخت است باور کنم خودت متوجه نشده ای، از سر خیر خواهی بهت میگم چون میدونی من بدت را نمیخواهم ولی سر به سر این جماعت نذار که کار دستت میدن و خوف آن دارم که گر بخواهند بر توآن کنند که شیطان را سجده کنی .از ما گفتن بود و خودت قادر متعالی  و تکلیفت را بهتر از من میدونی فقط بعدها نگی نگفتی و یا نگی تو که اینهمه گفتی چرا نظر درگاه احدیت را به این مهم جلب نکردی.
خوب خداوندا تا حدودی سبک شدم و دلم باز شد و حرفهایم تمام است، تعجب نکن برای اهل و عیال و دیگر آحاد بشریت چیزی نخواستم .مگر آن چیزهایی را که پارسال خواستم به آنجای ملکوتییت حساب کردی که امسال هم بخواهم؟  جنتی هنوز زنده است بدون آنکه بدانیم چند سالش است، بالاخره نفهمیدیم که آیا صادق لاریجانی همان کلاه قرمزیست یا نه ؟ و باقی درخواست های بی جواب، ولی چون همیشه  آنکه نداشت گرسنه تر شد و آنکه داشت فربه تر . امسال دیگر نمیگذارم حد اقل من یکی را دست بیاندازی ولی هوای بارگاه را داشته باش که "رهبر معظم" بد جوری به جایگاه احدیت چشم دوخته.  در کعبه اگر کس است یک حرف بس است .خدا از خدایی نندازتت .آمین