کاریکاتور پروانه ایزدخواست

هر دقیقه حدود سه و نیم میلیون تومن برای حضور ویلموتس در ایران!

بی بی سی: محکومیت فدراسیون فوتبال ایران از سوی فیفا در پی شکایت مارک ویلموتس، و رای به پرداخت غرامت شش میلیون و ۱۳۷ هزار و ۵۰۰ یورو با احتساب پنج درصد جریمه به علاوه پنج هزار فرانک هزینه دادرسی، فوتبال ایران را با جریمه سنگین شش میلیون و ۴۴۹ هزار یورویی روبرو کرده است، چیزی بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان.

فدراسیون فوتبال ایران در ادامه روند واکنش‌هایش به موضوع شکایت سرمربی پیشین تیم‌ملی فوتبال ایران، وصول رای را تکذیب کرده است.

شاه‌منصوری یکی از وکلای فدراسیون گفت: "قرارداد ویلموتس، چکیده قرارداد کی‌روش است، وکیل سوئیسی نگذاشت به فیفا اعتراض کنیم." وکیلی که می‌دانیم اخراج شده و بعضی می‌گویند "قرار است کاسه کوزه‌ها سر او بشکند."

روی جلد قریب به اتفاق روزنامه‌های ورزشی ایران امروز به این موضوع اختصاص دارد. تیترهایی مانند "باخت ۱۷۰ میلیاردی به ویلموتس" و جمله‌سازی با "تاراج و تاج".

کارشناسان فوتبال می‌گویند در شرایط موجود، تنها امیدی که فدراسیون فوتبال ایران می‌تواند داشته باشد شکایت به دادگاه عالی ورزش است. اما این امر ممکن است ۹ ماه تا یک سال طول بکشد و گفته شده تا آن زمان حدود روزی ۷ هزار یورو به مبلغ این جریمه اضافه خواهد شد.

ویلموتس تنها در چهار بازی رسمی تیم ایران را رهبری کرد که تیم‌ملی در دو بازی به عراق و بحرین باخت. حالا بعضی از کاربران هزینه باخت به عراق را با هزینه جنگ با این کشور و خسارات آن مقایسه می‌کنند.

علی کفاشیان، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال ایران، گفته است که "مسئولان فدراسیون جوانند، کار می‌کنند پولش را می‌‌دهند" شاید آقای کفاشیان این جمله را با همان خنده همیشگی‌اش گفته باشد اما احسان قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مجلس ایران، گفته است: "آقایان باید پول ویلموتس را از جیب‌شان بدهند و اموال‌شان توقیف شود"

کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ایران هم اعلام کرده است که موضوع را بررسی می‌کند.

علی کریمی، ملی‌پوش پیشین و از منتقدان صریح‌اللهجه فدراسیون فوتبال در پستی طعنه‌آمیز در اینستاگرام با انتشار عکس ویلموتس در حال کاشت نهال نوشته: " با ۱۶۶ میلیارد تومن میشه تمام ایران رو درخت کاشت، ولی این هنر فدراسیون و هیئت رئیسه حی و حاضر بود که با یک درخت تمومش کردن.">>>