مطالبات زنان

#نازیلا_معروفیان، خبرنگار مستقل اهل سقز و دانشجوی روزنامه‌نگاری دانشگاه علامه طباطبایی، از شامگاه ۸ آبان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و در بند ۲۰۹ زندان اوین به‌سر می‌برد. او مصاحبه‌ای با امجد امینی پدر #ژینا_امینی انجام داد که برای مدتی فشارهای امنیتی مانع از انتشار آن می‌شد.

نازیلا علی‌رغم فشارها و تهدیدها در نهایت با پیگیری و پافشاری مصاحبه را منتشر کرد و در صفحه توییترش نوشت: «بالاخره مصاحبه با پدر #مهسا_امینی رو منتشر کردم. من نه قصد خودکشی دارم و نه هیچ‌گونه بیماری زمینه‌ای.»

او مصاحبه را منتشر کرد و ریسک بازداشت را به جان خرید و اکنون یک ماه را در حبس گذرانده است. حداقلی‌ترین تلاش این روزهای ما، یادآوری این شجاعت‌هاست و نام‌بردن از کسانی که قید آزادبودن را زده‌اند و جسم و جان خود را برای زن، زندگی، آزادی وسط گذاشته‌اند.

یکی از همکاران نازیلا درباره‌اش نوشته است: «این دختر کرد ۲۴ساله، به جرات جزو شجاع‌ترین و متعهد‌ترین خبرنگارهایی هست که می‌شناسم، نازیلا به مصاحبه‌های شجاعانه‌اش معروفه، هیچ‌وقت هم زیر بار تهدیدها برای سانسور نرفت، او به خاطر انتشار مصاحبه‌اش با پدر ‎#مهسا_امینی بازداشت شد. صدای نازیلا باشیم.»