در ادامه اعتراض‌ها به ساخت هتلی با ارتفاع بیش از حد مجاز در حریم تاریخی چهارباغ عباسی اصفهان، محمود فرشچیان، نقاش و نگارگر سرشناس، نیز از مسئولان خواست اجازه ندهند که با بلندمرتبه‌سازی در اطراف چهارباغ، زیان جبران‌ناپذیری به اصالت این شهر وارد شود.

خبرگزاری ایسنا روز دوشنبه، ۲۸ مهر، با انتشار تصویر این نامه نوشت که فعالان میراث فرهنگی نامه‌های متعددی را به متولیان میراث فرهنگی نوشته و خواسته‌اند اجرایی شدن طرح ساخت این هتل دست‌کم در شورای عالی معماری و شهرسازی رد شود.

بر اساس این گزارش، ساخت این هتل با مجوز وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بلندای حدود ۲۰ متر در حریم چهارباغ عباسی شروع شده و این در حالی است که بر اساس قانون، «حد مجاز ارتفاع در حریم تاریخی اصفهان ۸ متر است».

محمود فرشچیان در نامه‌ای که با دستخط خود منتشر کرده، از مسئولان مربوط خواسته است «به هیج عنوان اجازه ندهند که با بلندمرتبه‌سازی و ساختمان‌های بی‌رویه در اطراف چهارباغ یا در راسته زاینده‌رود، زیان غیرقابل جبرانی به اصالت شهر اصفهان وارد آید».

فعالان میراث فرهنگی در نامه خود به شورای عالی شهرسازی و معماری کشور همچنین هشدار داده‌اند که ساخت هتل با حدود ۲۰ متر ارتفاع در حریم تاریخی و در جوار یک معبر کم‌عرض (کوچه ارفعی)، کل منطقه را با خطر تراکم‌فروشی، بلندمرتبه‌سازی‌های بعدی و پایمال کردن هر چه بیشتر «حق بر شهر» مواجه می‌کند.

محمود فرشچیان متولد ۱۳۰۸ در شهر اصفهان و از سرشناس‌ترین نقاشان معاصر است که تأثیر شایان توجهی در پویایی نقاشی سنتی ایرانی و دیگر هنرهای سنتی داشته است.