بیش از هفت روز از نزاع منطقه‌ای اسرائیل و حماس می‌گذرد. از زخم‌های بازمان که یادگار جانهای جوان از دست‌رفته در خیزش انقلابی «زن، زندگی، آزادی» بود، التیام نیافته بودیم که صفحه نمایشگرهای خانگی، محلی و بین‌المللی، تمام قد و رنگی، از بریدن سرهای نوزادان و کودکان، قتل‌های دسته‌جمعی خانوادگی و آوار شدن ساختمان‌های مسکونی بر سر غیرنظامیان خبرهای تصویری بیرون دادند.

اما در هنگامه آتش و خون خاورمیانه، مهسا امینی دیگری را روی تخت درد و ظلم، میان زندگی و مرگ رها کردیم.

«آرمیتا گراوند» نوجوان ۱۶ ساله‌ای است که صبح روز نهم مهر در ایستگاه متروی شهدای تهران در اثر برخورد فیزیکی با «حجاب‌بانان» مترو، بیهوش و به بیمارستان نظامی فجر منتقل شد و از آن زمان تاکنون در محاصره نیروهای امنیتی بستری است.

آرمیتا را بر تختی خوابانده‌اند که نامش «مراقبت‌های ویژه» است اما ویژه‌ترین مراقبتش را مأموران اطلاعاتی پشت در اتاقش بر عهده دارند.

اخبار قطره‌چکانی و هدایت‌شده به بیرون درز می‌کند.

در این فضای امنیتی، گزارش یا تصویر جدیدی از آرمیتا در بیمارستان مخابره نشده است. همچنین با گذشت ۱۲ روز از انتقال او به این بیمارستان نظامی، اطلاعات دقیق و روشنی درباره وضعیت جسمی و شرایط نگهداری این نوجوان وجود ندارد.

ما پزشکان  و کادر درمانی ایرانی داخل و خارج از ایران برآنیم که با راه‌اندازی «کمپین آرمیتا»، لزوم پاسخگویی و شفافیت مقامات حوزه سلامت و پزشکی ایران را درباره وضعیت حیات و ممات احتمالی آرمیتا گراوند گوشزد کنیم. بر این امر واقفیم که وضعیت سلامتی آرمیتا گراوند، از آن‌جهت که جنبه‌ای سیاسی و امنیتی برای جمهوری‌اسلامی دارد و «حجاب‌بانان» آن رژیم زن‌ستیز، بانی وضعیت اسف‌بار کنونی آرمیتا و پرچم‌دار دروغ‌پراکنی و اشاعه تئوری‌های عوام‌فریبانه برای فرار از تبعات این قتل حکومتی بوده‌اند، در هاله‌ای از ابهام و توجیه‌های ایدئولوژی‌محور جمهوری‌اسلامی محو خواهد شد.  از این رو، برای محقق شدن شفاف‌سازی و حصارشکنی امنیتی، اعلام می‌کنیم که کمترین خواسته این گروه در حوزه رسیدگی پزشکی، تخصیص یک تیم درمانی مستقل و نه نظامی برای تسریع روند بهبود، اعمال مراقبت ویژه و به روزرسانی مداوم شرح وضعیت سلامتی آرمیتا گراوند است.

تأکید می‌کنیم که هدف از راه‌اندازی این کمپین، فارغ از هرگونه جهت‌گیری سیاسی، آگاهی‌رسانی عمومی و نیز درخواست از دیگر فعالین حقوق‌بشر، حقوق‌دانان، پزشکان، اهالی رسانه و فرهنگ و دانشگاهیان جهت پیوستن به فریادی انسان‌مدارانه برای لزوم پاسخگویی، به روزرسانی گزارش عمومی و شرح‌حال آرمیتا و شفاف‌سازی از سوی جمهوری اسلامی و حوزه پزشکی و سلامت آن رژیم است.