مسابقه انشای ایرون

 

ماسک سیاسی در فلوریدا

 

اعظم نعمتی


اواسط ژانویه ۲۰۲۰ بود بلیط هواپیما برای سفر به ایران برای ۱۴ مارس را خریدم ولی از ماه ها قبل به دلم بد افتاده بود . حتی موقع بستن چمدان ها که معمولا بعد از خرید بلیط انجام میدم یک احساس بدی نداشتم.

اواخر ژانویه بود که شنیدم ایران کرونا اومده. به دلم بد نیاوردم و رفتم یک بسته شامل پاکتهای الکل خریدم خواهرم در ایران گفت ماسک N95  خریداری کرده.

هیچوقت فکر نمی کردم که پوشیدن ماسک مسئله سیاسی و باعث تفرقه و حتی مرگ بسیاری از مردم بشود. قبل از ولنتاین دی به توصیه خواهرم به شرکت هواپیمایی زنگ‌زدم گفتند پروازها کنسل شده. واقعیت کرونا و خطر آن تازه در اخبار شروع شد.

من هنوز کار می کردم و متوجه شدم همکاران نزدیک من که همه دمکرات بودن از من سوال می کردن (چون می دانستند من اخبار دنیا رو مطالعه می کنم و این ویروس رو جدی می دونستم)، شروع به خرید مقدار زیادی کاغذ توالت و مواد غذایی  ذخیره کردند.

بر عکس، اکثر کارمندان معمولی (رتبه کاری پایین تر) نه تنها اینها را مسخره می کردند بلکه در آشپزخانه کوچکی دائم بغل هم می ایستادند و صحبت می کردند. حتی وقتی دستور در خانه ماندن داده شد، من برای پیاده روی در محوطه می رفتم و می دیدم چند همسایه جمهوریخواه من بدون ماسک بودن و تمام دمکرات ها با ماسک در آسانسور هم رعایت می کردند.

متاسفانه ایالت فلوریدا که هم فرماندار و هم استاندار آن جمهوریخواه هستند زودتر از موعد دستور باز شدن اقتصاد را دادند و این باعث شده فلوریدا هر روز هزاران نفر مبتلا به ویروس داشته باشد. 

من با اینکه فقط برای انجام کارهای ضروری از خانه بیرون بیرون می روم بسیار رعایت میکنم. متاسفم که ناآگاهی جمهوری خواهان و سیاسی کردن ماسک باعث مرگ بسیاری خواهدشد. هیچ شکی نیست در ایالتهای دیگر هم که جمهوری خواهان رعایت نمی کنند و معتقد هستند این ویروس را فراماسون ها اوردند دهم مرگ زیاد خواد بود.

این وسط ما مردم عاقل که به هیچ حزب سیاسی وابستگی نداریم باید زجر نفهم بودن شهر وند های بی سواد و ناآگاه رو بکشیم و تاوان بدهیم.