فیسبوک:


پیرو بخشنامه اخیر قوه قضائیه مبنی بر اعطای مرخصی به زندانیان به دلیل شیوع و گسترش بیماری کرونا تعداد اندکی از زندانیان سیاسی و عقیدتی به مرخصی اعزام شدند چرا که قید و بندهای بخشنامه در مورد زندانیان سیاسی چنان است که امروز اکثریت این زندانیان از جمله محمد حبیبی همچنان در زندان تهران بزرگ در یک سالن مخوف و آلوده به ویروس و بدون دسترسی به مواد مناسبِ بهداشتی و ایمنی، محبوس است.

این چندمین بار است که مسئولان قضایی می‌خواهند با صدور دستور و بخشنامه، خود را ناجی و حامی مظلومان نشان دهند اما در عمل شاهد آن هستیم که این بازی‌های رسانه‌ای خروجی‌اش به مرخصی رفتن زندانیان امنیتی حکومتی است. این نابرابری تا جایی پیش رفته‌است که مجرمانِ قاتلِ منتسب به حکومت، در کنار زندانیان امنیتی حکومتی در زندان از امکانات ویژه برخوردارند و به مرخصی طولانی مدت می‌روند اما معلمانی چون محمد حبیبی به هر نحو ممکن تحت فشار هستند و از امکانات و برخورداری‌های قانونی محرومند.

بخشنامه‌هایی که اصل برابری انسان‌ها در آن دیده نشده و شهروندان بی‌گناه را شامل نمی‌شود چیزی جز یک دست نوشته، جهت کسب سرمایه اجتماعی برای صادر کنندگان آن نیست.

امروز لیست بلند بالایی از زندانیان سیاسی از نحله‌ها و مشرب‌های مختلف از زنان، معلمان، کارگران و دانشجویان و فعالان محیط زیست و زندانیان مدنی و سیاسی از جمله معترضان آبان‌ماه، محروم از مرخصی مانده‌اند تا شاید کرونا کاری را بکند که باعث بروز فاجعه‌ی انسانی گردد.

ما امضا کنندگان این بیانیه نگرانی عمیق خود را از شرایط زندان و وضعیت تمام زندانیان از جمله معلمان زندانی ، هاشم‌خواستار، محمدحسین‌سپهری و جواد لعل‌محمدی محبوس در زندان مشهد و محمد حبیبی فعال صنفی شناخته شده در زندان تهران بزرگ ابراز می‌داریم و نسبت به عواقب ستم و ظلم به تمام زندانیان هشدار می‌دهیم و دستگاه قضا را مسئول جان تمام زندانیان می‌دانیم و اعلام می‌کنیم اگر چه به خاطر کرونا به همه توصیه می‌کنیم در خانه بمانند اما این ماندن در خانه به معنای انفعال و بی‌توجهی به سرنوشت انسان‌ها از جمله معلمان دربند نیست.

اسامی امضا کنندگان :

برو به آدرس