بی بی سی:

در پی حمله امروز به رژه نیروهای مسلح در اهواز، یعقوب سخنگوی "جنبش عربی آزادی بخش الاحواز" (گروهی که خود را مدافع حقوق اعراب ساکن خوزستان توصیف می‌کند) گفت: "مقاومت ملی الاحواز، که نهاد عام تر و شامل چند گروه است مسئولیت را قبول می‌کند. این عملیات جزیی از مقاومت مشروع ما است و هیچ شهروند عادی هدف قرار نگرفت. "

ابوالفضل شکارچی، معاون تبلیغات ستاد کل نیروهای مسلح، به خبرگزاری مهر گفته است که سه نفر از مهاجمان کشته شده اند و یکی دستگیر شده است.

پیش از این در گزارشها از کشته شدن دو مهاجم و زخمی شدن یکی از آنها خبر داده شده بود.

سخنگوی جنبش عربی آزادی بخش الاحواز در پاسخ به این سوال که زنان و کودکان و خبرنگاران نیز در این مراسم حضور داشتند، با تاکید بر اینکه به هیچ شهروندی حمله نشده است، در گفتگو با بی‌بی‌سی فارسی عنوان کرد: "جایگاه مهمانان ویژه هدف قرار گرفت. که با محل افراد عادی فاصله داشت. جزیی از استرتژی ما است که شهروندان عادی هیچ وقت هدف قرار نمی‌گیرند."

این در حالی است که براساس گزارش‌های رسانه‌‌های داخلی در میان کشته شدگانی که هویتشان تاکنون شناسایی شده، پنج نفر از نیروهای سپاه و دو نفر از نیروهای ارتش بوده‌اند و و دست کم یک نفر از شهروندان عادی نیز کشته شده است.

براساس آخرین آمار تاکنون ۱۱ نفر در این حمله کشته شده‌اند.

ایرج نظری رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز به خبرگزاری مهر گفته است که "تاکنون تعداد مجروحانی که بعد از حادثه صبح امروز رژه نیروهای مسلح به مراکز درمانی منتقل شده اند، ۶۰ نفر هستند."

برو به آدرس