رادیو فردا:

جرد گنسر، وکیل باقر نمازی، شهروند ایرانی-آمریکایی زندانی در ایران، می‌گوید موکل ۸۵ ساله‌اش از نظر سلامتی در «وضعیت خطرناک» قرار دارد و متخصصان متعددی توصیه کرده‌اند که او باید برای درمان نارسایی عروقی از ایران خارج شود.

او روز دوشنبه، ۱۲ مهرماه در یک نشست خبری به همراه خانواده باقر و سیامک نمازی شرکت کرده بود، از جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد خواست که برای فراهم کردن شرایط خروج باقر نمازی از ایران تلاش کنند.

سیامک نمازی، بازرگان ۴۹ سالۀ ایرانی- آمریکایی روز ۲۲ مهر ۱۳۹۵ به اتهام «همکاری با حکومت آمریکا» بازداشت و زندانی شد و پدر ۸۵ ساله‌اش، باقر نمازی، نیز که برای رسیدگی به پرونده او به ایران رفته بود، یک سال بعد دستگیر شد . دادگاه انقلاب هر دوی آنها را به ده سال زندان محکوم کرده است. سیامک نمازی در حال حاضر در زندان به سر می‌برد و باقر نمازی، با وجود اینکه پرونده‌اش از سوی مقام‌های قضایی بسته شده است، اجازه خروج از کشور ندارد.

جرد گنسر با استناد به گفته‌های متخصصان پزشکی درباره وضعیت باقر نمازی توضیح داد که یکی از عروق اصلی که وظیفه رساندن خون به مغز را دارد، دچار انسداد ۹۵ تا ۹۷ درصدی شده است و باید در خارج از ایران روند درمان او پیگیری شود و فورا تحت عمل جراحی قرار گیرد.

برو به آدرس