رادیوفردا:

تلویزیون دولتی ایران روز جمعه خبر داد که پهپادهای سپاه پاسداران و نیروهای «تیپ فاطمیون» روز پنج‌شنبه به یک کاروان از نیروهای گروه حکومت اسلامی، داعش، در منطقه «دیرالزور» در مرز عراق و سوریه حمله کرده و تعدادی از آنان را کشته‌اند.

شبکه خبر صداوسیمای ایران روز جمعه، سوم شهریورماه، با انتشار ویدئویی ادعا کرد که یک کاروان از نیروهای گروه داعش روز پنج‌شنبه، دوم شهریور، قصد داشتند به منطقه دیرالزور که در دست نیروهای حامی بشار اسد است حمله کنند.

بر اساس این گزارش، پهپادهای سپاه پاسداران این کاروان را شناسایی کرده و با موشک هدف قرار دادند.

شبکه خبر اعلام کرد که در پی این حمله نیروهای وابسته به جمهوری اسلامی موسوم به «محور مقاومت» از جمله «تیپ فاطمیون» با این کاروان درگیر شده و تعداد زیادی از آنان را کشته‌اند.

مقامات و رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی از گروه‌هایی مانند حزب‌الله لبنان و نیروهای حامی بشار اسد با عنوان «محور مقاومت» نام می‌برند. «تیپ فاطمیون» نیز از نیروهای افغان مقیم ایران و «لشکر زینبیون» نیز از شیعیان پاکستانی تشکیل شده که زیر نظر سپاه پاسداران برای دفاع از حکومت بشار اسد در سوریه می‌جنگند.

شبکه خبر تلویزیون دولتی ایران همچنین ویدئوهایی را منتشر کرد که، به گفته این شبکه، از دوربین‌های اعضای داعش که از مراحل عملیات خود فیلمبرداری کرده بودند به دست آمده است.

برو به آدرس