بلاگ
نظرات
تازه ترین بلاگ های seyed.javad
روز زنان :ای خواهر سوری روزت مبارک.
seyed.javad | ۸ سال قبل
۱ ۶۸۳
دروغ مباح
seyed.javad | ۸ سال قبل
۶ ۸۳۵
اسرار بادمجان از زبان ائمه (ع)
seyed.javad | ۱۰ سال قبل
۱ ۷۳۷
برنامه با کامبیز حسینی: پرستو احمدی؛ کنسرتی فرضی، امیدی واقعی
Viroon | ۲ ساعت قبل
۰ ۳۴
دسته: تعیین نشده
۲۴ با فرداد فرحزاد: ترامپ: جنگ با جمهوریاسلامی محتمل است
Viroon | ۲ ساعت قبل
۰ ۳۹
دسته: تعیین نشده
ببینم تو قران به اکانت های ساختگی یک روز ماله کشان مسلمان برای جهاد اشاره ای نشده ؟!!!
برادر سید جواد طباطبایی, بسیار نیک و آموزنده فرمودید. آیا تعارف شاه عبدالعظیمی هم مستحب است و یا مکروه؟ و آیا سبب دلرنجی فرشتگان خدا میشود؟
برادر سید جواد
خیلی ممنون که راه ثواب را به برادران نشان می دهید. سوال من این است که اگر مرد مسلمان پس از آن که با معشوقه اش بود به خانه رود و زنش بپرسد کجا بودی و او به دروغ بگوید که به مسجد رفته بودم و یا به عیادت دوست بیمار رفته بودم، ثواب چنین دروغی که دل زن مسلمان را خوش میکند آیا بیشتر و یا کمتر از آن دروغهای دیگر است؟
برادر حمّال.
چت کردن با زنان غیر مسلمان و انجام صحبتهای تحریک آمیز با ایشان از طریق اینترنت به صرف اینکه غیر مسلمان هستند حرام است.
برادر فرامرز.
تعارف به دیگران فضیلتی اخلاقی است که بدان توصیه شده است. علی(ع) در سفارشی به کمیل میفرماید: اى کمیل هرگاه خواستى غذا بخورى نام خدا را بر زبان جاری کن، آن خدایى که با نام آن بیماری زیان نمیرساند و آن نام شفاى تمام دردها است.
اى کمیل! هرگاه غذا خوردى پس اعتماد به خدا کن و به آن غذا بخل مورز؛ زیرا که تو مردم را چیزى روزى نمىدهى و خداوند در این کردار پاداش ترا فراوان کند
برادر دیوانه
سوال شما باعث نگرانی عمیق من شد. بگذارید که اول جواب سوالی که شکی ندارم حدود یک ماه دیگر از من خواهی پرسید را بدهم.
رابطه از عقب كراهت شديده دارد و احتياط در ترك آن است مخصوصاً اگر زن راضي نباشد و در صورتي كه مو جب اذيت او شود حرام است ( زياد بودن شهوت موجب رفع كراهت نمي شود)
اما در مورد سوال عرض کنم زن اگر خود ميتواند خواسته هاي مرد را برآورده كند بايد برآورد و اگر امتناع بورزد گنا ه كار است مگر اينكه به حد عسر و حرج برسد ويا براي او ضرر معتدبه داشته با شد كه در اين صورت تمكين واجب نيست (زن نمي تواند از ازدواج مجدد مرد جلو گيري كندو رضايت او در از دواج مجدد شرط نيست).