بالاترین مقام سیاسی ایران در ارتباط با اسرائیل گفته است:
من همين جا به اين مناسبت، اين جمله را عرض بكنم: حكام بحرين ادعا كردند كه ايران در قضاياى بحرين دخالت مي‌كند. اين دروغ است. نه، ما دخالت نمي‌كنيم. ما آنجائى كه دخالت كنيم، صريح مي‌گوئيم. ما در قضاياى ضديت با اسرائيل دخالت كرديم؛ نتيجه‌اش هم پيروزى جنگ سى و سه روزه و پيروزى جنگ بيست و دو روزه بود. بعد از اين هم هر جا هر ملتى، هر گروهى با رژيم صهيونيستى مبارزه كند، مقابله كند، ما پشت سرش هستيم و كمكش مي‌كنيم و هيچ ابائى هم از گفتن اين حرف نداريم. اين حقيقت و واقعيت است. اما اينكه حالا حاكم جزيره‌ى بحرين بيايد بگويد ايران در قضاياى بحرين دخالت مي‌كند، نه، اين حرف درستى نيست؛ حرف خلاف واقعى است. ما اگر در بحرين دخالت مي‌كرديم، اوضاع در بحرين جور ديگرى مي‌شد!
۱۳۹۰/۱۱/۱۴ - سید علی خامنه‌ای در خطبه‌های نماز جمعه تهران
آیا نخست‌وزیر اسرائیل جنگ طلب است یا خامنه‌ای. آیا کسانی که نگرانی‌های اسرائیل را بحق می‌دانند وطن فروش و نوکر صهیونیستند یا آن سبزها و خط امامی‌ها و استالینیست‌های ورشکسته که ایران را خواهان صلح و نتانیاهو را متهم به ایران ستیزی می‌کنند شارلاتان و آیا خریداران یاوه‌های آنان فریب خورده نیستند. آیا سید علی خامنه‌ای رسما از این مواضع عقب نشینی کرده و ما بی‌خبریم؟ اگر شما نخست‌وزیر اسرائیل بودید و این سخنان را از زبان بالاترین مقام کشور دیگری می‌شنیدید چه می‌کردید؟ ایا دست روی دست می‌گذاشتید تا امنیت کشورتان تهدید شود؟
براساس نظرسنجی سایت رسمی آقای خامنه‌ای، سخنان پیش‌تر نقل شده به عنوان پرطرفدارترین سخنرانی وی در سال ۱۳۹۰ انتخاب شده است!