ایران وایر:

طبق اطلاعات «ایران‌وایر»، «شیدا فهیمی»، قهرمان کشتی آلیش، عضو تیم ملی جودو زنان و مربی «کلیستنیکس» در ایران، پس از انتشار ویدیویی از حرکات نمایشی خود در یکی از خیابان تهران بازداشت و پس از آزادی به قید وثیقه، ممنوع‌الخروج شده است.

***

طبق اطلاعات رسیده به ایران‌وایر، نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی هفته نخست مرداد ۱۴۰۲، «شیدا فهیمی» را بازداشت کرده و کنترل صفحات مجازی او را در دست گرفتند.

شیدا فهیمی، قهرمان کشتی آلیش، جودوکار و یکی از نخستین مربیان رشته ورزشی «کلیستنیکس» در ایران است.

او پیش از بازداشت، تصویری از حرکات آکروباتیک، بدون حجاب اجباری را در خیابان‌های تهران و روی یکی از بلوارهای خیابان‌های شمالی پایتخت در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت.

۷مرداد۱۴۰۲، ویدیویی در صفحه اینستاگرام خانم فهیمی منتشر شد. در این کلیپ، ضمن انتشار برخی از تصاویر بدون حجاب اجباری شیدا فهیمی در شهرهای ایران و همچنین لحظات بازداشت شدن و دستبندی که بر دست‌هایش بود، ادعا شده بود که «قانون برای همه یکسان است» و این برخورد قضایی را نتیجه «هنجارشکنی» این ورزشکار دانسته بودند.

منابع ایران‌وایر می‌گویند شیدا فهیمی پس از دو هفته با قرار وثیقه آزاد شد، اما نه به صفحات اجتماعی‌اش دسترسی دارد و نه اطرافیان و سایر ورزشکاران می‌توانند با او ارتباط برقرار کنند. همچنین نیروهای امنیتی، پاسپورت خانم فهیمی را توقیف کرده و او اجازه خروج از کشور را نیز ندارد.

برو به آدرس