ایران اینترنشنال:

دادستان فدرال بلژیک از دادگاه خواست ۲۰ سال زندان برای اسدالله اسدی، دیپلمات سابق جمهوری اسلامی، در نظر بگیرد. اسدی متهم به «‌برنامه‌ریزی برای عملیات تروریستی» شده است.

دادستانی بلژیک همچنین از دادگاه خواست ۱۸ سال زندان برای نسیمه نعامی و امیر سعدونی و ۱۵ سال حبس برای  مهرداد عارفانی به جرم هم‌دستی با اسدالله اسدی در طرح‌ریزی حمله تروریستی در نظر بگیرد و تابعیت بلژیکی آن‌ها را سلب کند.

اسدی، دیپلمات سابق جمهوری اسلامی ایران در وین است که به اتهام تلاش برای بمب‌گذاری در یکی از تجمع‌های سازمان مجاهدین خلق در نزدیکی پاریس در تیرماه ۹۷ دستگیر شد.

او امروز  از شرکت در جلسه دادگاه  خود در شهر آنتورپ بلژیک برای رسیدگی به این اتهام خودداری کرد.

نیلوفر پورابراهیم خبرنگار ایران اینترنشنال که در محل حضور داشت خبر داد که دادگاه اسدی تحت تدابیر شدید امنیتی  برگزار شد و نیروهای امنیتی اطراف دادگاه مستقر بود.

به گفته خبرنگار ایران اینترنشنال، وکیل شاکیان پرونده اعلام کرده احتمالا از تهران به اسدی گفته‌اند در این دادگاه حضور نداشته باشد.

به دلیل غیبت اسدی، وکیل او دفاعیات را ارائه خواهد کرد.

نسیمه نعامی، ۳۶ ساله، امیر سعدونی، ۴۰ ساله و مهرداد عارفانی، ۵۷ ساله، متهم به هم‌دستی با اسدالله اسدی در دادگاه حضور دارند. به گزارش خبرنگار ایران اینترنشنال، نیروهای امنیتی با صورت‌های پوشانده شده (نقاب) در کنار هر کدام از متهمان نشسته‌اند.

بنا بر این گزارش، جلسه بعدی این دادگاه پنج‌شنبه آینده برگزار خواهد شد و حکم آن در اوایل سال ۲۰۲۱ صادر می‌شود.

برو به آدرس