رادیو فرانسه:

وزارت بهداشت و درمان ایران، استان‌های یزد، خراسان جنوبی، ایلام،‌ آذربایجان غربی و سمنان را دارای بیشترین میزان موارد مرگ و میر در کشور اعلام کرده است. بر اساس آخرین آمار رسمی وزارت بهداشت و درمان ایران، طی شبانه‌روز گذشته، ۴۷۵ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ از دست دادند و ۱۳ هزار و ۵۳ مورد جدید ابتلا مورد شناسایی قرار گرفته است. 

سیما لاری، سخنگوی وزارت بهداشت و درمان ایران، روز یک‌شنبه ۲ آذر، اعلام کرد: بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۵۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۱۶۰ نفر از آنها بستری شدند. وضعیت جسمانی حدود ۵۸۰۰ نفر از مبتلایان به کووید ۱۹ وخیم است. 

به گفته همین منبع، مجموع افراد مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در ایران به ۸۵۴ هزار و ۳۶۱ نفر رسید. تاکنون، در مجموع، ۴۴ هزار و ۸۰۲ نفر در ایران بر اثر عوارض ناشی از ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند. 

بر اساس اعلام وزارت بهداشت و درمان ایران، ۲۷ استان در کشور در وضعیت قرمز قرار داشته و فقط ۴ استان هرمزگان، گلستان، فارس و سیستان وبلوچستان در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند. 

سیما لاری، سخنگوی وزارت بهداشت و درمان ایران، برگزاری جمع‌های خانوادگی را، عامل بروز بیش از ۵۰ درصد موارد ابتلا به ویروس کرونا در کشور برشمرد.

برو به آدرس