دویچه وله:

پارسایی، نماینده شیراز روز جمعه ۲۳ اسفند (۱۳ مارس) در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، سازمان هواپیمایی کشوری و ماهان‌ایر را متهم کرد که با وجود همه هشدارها باعث شده‌اند ویروس کرونا به داخل کشور منتقل شود، در حالی که به گفته او شهرهای ایران "عاری از آلودگی" بوده است.

این نماینده مجلس، سازمان هواپیمایی کشوری را هم متهم کرد که مانع از پروازهای ماهان‌ایر به مقصد چین نشده و با این کار هم ویروس کرونا به ایران سرایت کرده و هم کشور متحمل هزینه‌های "جانی، مالی و معنوی سنگینی" شده است.

براساس آمار وزارت بهداشت در نیمروز جمعه ۲۳ اسفند، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایران به ۱۱ هزار و ۳۶۴ نفر و آمار کسانی که تاکنون در اثر بیماری کووید- ۱۹ جانشان را از دست داده‌اند به ۵۱۴ نفر رسیده است. تنها در عرض ۲۴ ساعت گذشته ۸۵ نفر جانشان را از دست داده‌اند.

پرواز ماهان‌ایر به چین با تصمیم دولت

با اوج گرفتن شیوع بیماری کووید-۱۹ در جهان، بسیاری از کشورها پروازهای خود را به مقصد چین و بسیاری دیگر از مناطق آلوده به ویروس کرونا از جمله ایران متوقف کردند. سازمان هواپیمایی کشوری روز پنج اسفند، اتهام‌های مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر انتقال ویروس کرونا به ایران توسط این سازمان و ماهان‌ایر را تکذیب کرد و آن را ادعایی غیرکارشناسی و غیرمنصفانه دانست.

رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری بدون نام بردن از شرکت‌های هواپیمایی ایرانی یا خارجی، فقط به انتقال دانشجویان ایرانی از چین اشاره کرد و به ایسنا گفت: «باید تاکید شود هواپیمایی ماهان تاکنون در چارچوب تصمیمات دولت و وزارت بهداشت و نهایتا سازمان هواپیمایی کشوری عمل کرده و نظارت‌های صورت گرفته نیز براساس دستورالعمل‌های تعیین‌شده بوده است».

آقای پارسایی اما با رد این گفته‌های سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، امروز به ایسنا گفت: «یک ایرلاین ایرانی می‌گفت که برای وارد کردن کالای پزشکی به چین می‌رود در حالی که هم مسافر می‌برد و هم مسافر بقیه کشورها را جابجا می‌کرد، ضمن اینکه ادعای وارد کردن کالای پزشکی در شرایطی که حتی پزشکان و پرستاران کشورمان از وسائل لازم برای مبارزه با این ویروس محرومند ادعایی مضحک بیش نیست».

برو به آدرس