بی‌ بی سی:

سعید دهقان، وکیل مدافع خانم عادلخواه می‌گوید این شهروند فرانسوی-ایرانی که از خرداد ماه گذشته در تهران زندانی است، از اتهامات جاسوسی و تشویش اذهان عمومی، تبرئه شده است.

آقای دهقان روز سه شنبه ۱۷ دی به خبرگزاری فرانسه گفت که خانم عادلخواه همچنان با دو اتهام "اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم" و "تبلیغ علیه نظام" رو به روست و احتمالا هفته آینده دادگاه رسیدگی به این اتهامات برگزار خواهد شد.

فریبا عادلخواه، پژوهشگر موسسه مطالعات سیاسی پاریس (سیانس پو)، در یکی از سفرهای خود به ایران بازداشت شد.

خانم عادلخواه در رشته جامعه‌شناسی در دانشگاه استراسبورگ فرانسه تحصیل کرده و دکترای خود را از مدرسه مطالعات عالی علوم اجتماعی در پاریس گرفته است. او در زمینه ایران و اسلام و شیعه تخصص دارد.

رولان مارشال، پژوهشگر فرانسوی و همکار خانم عادلخواه که برای دیدار او به تهران سفر کرده بود هم در همان ماه خرداد بازداشت شد.

در آخرین روزهای سال گذشته میلادی، وزارت خارجه فرانسه بهرام قاسمی، سفیر ایران در پاریس را احضار کرد و اعتراض دولت فرانسه به ادامه بازداشت فریبا عادلخواه و رولان مارشال را رسما به او اعلام کرد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و شهردار پاریس هم با اعلام حمایت از دو پژوهشگر فرانسوی زندانی در ایران خواهان آزادی آنان شدند.

آقای مکرون در توییتی نوشته بود که در روز حقوق بشر، به فکر فریبا عادلخواه و رولان مارشال، دو هموطن زندانی در ایران و خانواده‌های آنها هست.

برو به آدرس