دویچه وله:

قطعی اینترنت در ایران از ۲۴ ساعت فراتر رفته و اختلال در ارتباطات تلفنی ادامه دارد. وزارت خارجه ایران پشتیبانی وزیر خارجه آمریکا از معترضان را "مداخله جویانه، ریاکارانه و مزورانه" خواند. دستکم ۱۲نفر کشته شده‌اند.

پشتیبانی مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا از اعتراضات علیه گرانی بنزین در ایران با واکنش تند وزارت خارجه ایران روبرو شد. عباس موسوی، سخنگوی این وزارت‌خانه با محکوم کردن سخنان پمپئو گفت: «مردم عزتمند ایران به خوبی می‌دانند که این گونه اظهارنظرهای ریاکارانه و مزورانه حاوی هیچ‌گونه همدردی صادقانه و دلسوزانه‌ای نیست.»

پمپئو روز یکشنبه ۲۶ آبان (۱۷ نوامبر) در پیامی توییتری به شهروندان معترض ایرانی اطمینان داده بود که آمریکا حامی آنهاست. او پیام تابستان یک سال قبل را بازنشر کرد که در آن آمده بود: «پس از چهل سال بیداد، مردم پر افتخار ایران نسبت به سوءاستفاده‌های حکومت‌شان سکوت نمی‌کنند. ما هم ساکت نخواهیم ماند.»

در این میان، در حالی که رسانه‌های داخلی از برقراری آرامش در اکثر شهرها خبر می‌دهند، اتصال به اینترنت در ایران هم‌چنان میسر نیست و شبکه ارتباطات موبایل نیز کماکان مختل است. قطعی اینترنت که از ساعت شش بعد از ظهر روز شنبه ۲۵ آبان و با تصمیم "شورای امنیت کشور" صورت گرفت، به خلاف  تاکید مسئولان، بیشتر از ۲۴ ساعت طول کشیده است.

برو به آدرس