دویچه وله:

محمدعلی پورمختار، نماینده مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه ۹ دی (۳۰ دسامبر) خواستار برخورد جدی با "امامزاده‌های جعلی" در ایران شد. پورمختار به خبرآنلاین گفت: «سازمان اوقاف برای جلوگیری از وهن امامزاده‌ها باید به این موضوع ورود کند. مضاف بر اینکه سازمان اوقاف متولی اصلی این امر است و تکلیف دارد اجازه این سوءاستفاده‌ها را ندهد.»

این نماینده اصولگرا که در مجلس نهم عضو کمیسیون اصل ۹۰ بوده و در آن مقطع پرونده‌هایی درباره امام‌زاده‌ها در این کمیسیون مطرح شده است، درباره شمار امامزاده‌های موجود در ایران گفت: «من اکنون آمار دقیقی در دست ندارم اما آخرین باری که این پرونده را در کمیسیون اصل ۹۰ پیگیری می‌کردیم تعداد امامزاده‌ها به ۱۱ هزار رسیده بود. آن زمان ما با طرح این موضوع تلاش کردیم به افرادی که امامزاده‌سازی می‌کنند هشدار بدهیم؛ تا حدودی هم جلوی این کار گرفته شد و در این راستا سازمان اوقاف هم مطلع شد و با این رویه برخورد کرد، اما انتظار می‌رفت سازمان اوقاف با حساسیت بیشتری نسبت به این موضوع رفتار کند.»

اوقاف "در این دکان‌ها را ببندد"

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده رشت در مجلس ایران نیز درباره "امامزاده‌های جعلی" گفته است: «سازمان اوقاف در این دکان‌ها را ببندد.»

برو به آدرس