بی بی سی:

سه روز پس از انتشار ویدئویی از استفاده پلیس ایران از زور علیه یک نفر از مخالفان حجاب اجباری که به "دختران خیابان انقلاب" معروف شده اند، دو مقام دولت حسن روحانی علیه برخورد "غیرقانونی" با معترضان سخن گفته اند.

مریم شریعتمداری روز پنجشنبه از سکویی پرت و دچار آسیب دیدگی از ناحیه پا شد. ژیلا بنی‌یعقوب، روزنامه‌نگار ایرانی، خبر داده است که او در زندان نیازمند مراقبت پزشکی فوری است اما مسئولان زندان این امکان را فراهم نمی‌کنند.

شهیندخت مولاوردی، دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی، روز یکشنبه در توییتر خود با انتقاد از برخوردهای خشن نیروی انتظامی با اعتراضات مدنی، این نوع برخوردها را محکوم کرد.

خانم مولاوردی نوشت: "رعایت قانون و حقوق شهروندی از جانب مأمورین انتظامی و ضابطین قانونی ضروری و توسل به زور و خشونت در برخورد با اعتراضات مدنی توسط هر کس و در هر حالت و در هر زمان و‌ مکان محکوم است. اجرای بد قانون به مراتب مخرب‌تر و بدتر از بی‌قانونی است."

از سوی دیگر خبرگزاری رسمی ایرانا به نقل از سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور، نوشت هیچ ماموری نمی تواند "خلاف قانون" با معترضان برخورد کند.

آقای سامانی گفت: "نیروی انتظامی به عنوان ضابط دادگستری وظیفه برخورد با جرائم مشهود را برعهده دارد و مطابق قانون باید اقدامات لازم را به منظور حفظ ادله وقوع جرم و جلوگیری از فرار یا مخفی شدن متهم به عمل آورد، تحقیقات لازم را انجام دهد و بلافاصله نتایج و مدارک بدست آمده را به اطلاع دادستان برساند."

برو به آدرس