ایلنا:

پرویز تناولی امروز با حضور در دادگاه درباره اتهاماتش گفت: به اتهام تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب ممنوع‌الخروج شده‌ام.

پرویز تناولی پس از حضور در دادگاه فرهنگ و رسانه که صبح امروز (20 تیرماه) برگزار شد؛ درباره اتهاماتش به خبرنگار ایلنا گفت: صبح امروز به دادگاه مراجعه کردم. مطلع شدم که شاکی این پرونده؛ نیروی انتظامی و ناجا است و نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی اتهاماتی بود که به من وارد شده است.

او ادامه داد: این اتهامات را براساس مجموعه کارهایی که تاکنون انجام داده‌ام؛ به من وارد دانسته‌اند. به گفته آنها؛ مجسمه‌هایی که ساخته‌ام مصداق تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب است.

این هنرمند با اشاره به مجسمه‌هایی که در این پرونده از آن‌ها نام برده شده بود، افزود: مجموعه کار‌هایم در کاخ موزه نیاوران و مجموعه‌ای که اخیرا در گالری شهریور با عنوان «تناولی و ۵۰ سال هنر پاپ» نمایش داده شده، همچنین مجسمه‌هایی که در مجموعه شخصی‌ام نگهداری‌ می‌کنم، از موارد اشاره شده در این پرونده بود.

تناولی تصریح کرد: در حال حاضر قرار صادر شده برایم در این پرونده ممنوع‌الخروجی‌ است. قرار است وکیلم عکس‌ها و اطلاعاتی از مجموعه‌ کار‌هایم را به دادگاه ارائه دهد تا مشخص شود کدام‌یک از آن‌ها مصداق تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب است.

او با بیان اینکه ۵۰ سال است که کار می‌کنم و تاکنون هیچ‌کدام از آثارم چنین مشکلی را نداشتند، خاطرنشان کرد: قطعا کسی پشت این ماجرا قرار دارد اما من نمی‌دانم که چه کسی و با چه قصدی این کار را انجام می‌دهد؟!

این هنرمند با اشاره به اینکه مجسمه‌هایش در کاخ موزه نیاوران مربوط به مکتب سقاخانه‌ است، افزود: حدود چند ماه پیش نیز روزنامه کیهان اتهاماتی مانند همین اتهامات اخیر را به من وارد کرده و ادعا کرده بود مجسمه‌هایی که در کاخ موزه نیاوران وجود دارند؛ برخی قسمت‌های خاص بدن در آن‌ها مشخص است که پاسخ آن‌ها را دادیم و مشخص شد این ادعا بی‌اساس بوده است.

برو به آدرس