"ابد و یک روز"  فیلمی به کارگردانی و نویسندگی سعید روستایی و محصول سال ۱۳۹۴ است. این فیلم در طول نمایش مورد توجه مردم و منتقدین قرار گرفت و توانست ۹ سیمرغ بلورین (۶ سیمرغ در بخش اصلی، ۲ سیمرغ -بهترین فیلم و بهترین کارگردانی-در بخش نگاه نو و سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران) سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر را به دست آورد. "ابد و یک روز" که همچنین به عنوان بهترین فیلم جشنواره های ژنو (سوییس) و استرالیا انتخاب شده، اولین کار سعید روستایی است که ۲۷ سال دارد.
 
 "ابد و یک روز" روایت خانواده‌ای است که درگیر مشکلات مختلفی همچون اعتیاد، تهی دستی، بیکاری و از همه مهم تر روابط عاطفی میان اعضاء خانواده می‌باشد و بدنبال رهایی از این مشکلات داستان‌هایی در حین تدارک دیدن یک مراسم عروسی شکل می‌گیرد که منجر به اتفاقاتی و تغییراتی در رابطه افراد خانواده می‌شود.
 
 واژه "ابد و یک روز" که یک واژه قضایی است در  فیلم این طور معنا می‌شود: "وقتی به مجرمی ابد می‌دهند، بعد از ۱۵ سال او می‌تواند تقاضای فرجام خواهی کند و از مدت حبسش کم کند. اما وقتی قاضی حکم ابد و یک روز می‌دهد دیگر امکانی برای کم کردن مدت حبس نیست. مجرم تا یک روز بعد از مرگش هم باید در زندان بماند."