خبرگزاری مهر: سه بانوی سانداکار ایران به مدال طلای سیزدهمین دوره رقابتهای ووشو جهان در اندونزی دست پیدا کردند.

 

به گزارش خبرنگار مهر، سیزدهمین دوره رقابتهای ووشو قهرمانی جهان در حالی عصر امروز به پایان می رسد که سه بانوی سانداکار تیم ملی کشورمان با برتری مقابل رقبای خود در دیدار پایانی صاحب مدال طلا شدند تا کاروان اعزامی کشورمان با صعود چند پله ای در جدول توزیع مدالها به مکان ششم راه پیدا کند.

صدیقه دريایی در وزن 60 کیلوگرم در دیدار پایانی برابر «مریا مانالو» از کشور میزبان به برتری رسید و به مدال طلا دست یافت.وی دور نخست استراحت داشت و سپس سانداکارانی از پرو و ویتنام  را شکست داده و به فینال رسیده بود.

در وزن 65 کیلوگرم، شهربانو منصوریان «هرگی باکیدان» از فیلیپین را شکست داد و دومین مدال طلای ایران را کسب کرد. وی نیز دور پس از استراحت در دور نخست ، حریفانی از ویتنام و فرانسه را شکست داد و به فینال رسید.

مریم هاشمی سومین فینالیست تیم بانوان بود که در وزن 70 کیلوگرم «ورونیکا کوتوا »از جمهوری چک را در دو راند متوالی شکست داد و قهرمان شد. هاشمی هم دور نخست استراحت داشد و در ادامه نمایندگان قزاقستان و رومانی را شکست داد و به فینال راه پیدا کرد.

تیم ملی ایران در مجموع مردان و زنان تا کتون با سه طلا، سه نقره و یک برنز  در مکان ششم ایستاده است. چین اندونزی ، مالزی ، هنگ کنگ و روسیه بالاتر از ایران قرار دارند.

محسن محمدسیفی در ۷۰ کیلوگرم، امیر فضلی در ۸۵ کیلوگرم و حمیدرضا قلی پور در ۹۰ کیلوگرم سه سانداکار مرد ایران هستند که امروز برای مدال به میدان می روند. در صورت کسب این سه مدال جایگاه ایران می تواند تا مکان سوم ارتقا پیدا کند./

سيزدهمين دوره رقابتهای ووشوي قهرماني بزرگسالان جهان که از روز شنبه با حضور هزار ورزشکار از ۸۲ کشور در شهر جاکارتاي اندونزي آغاز شده است، عصر امروز به پايان خواهد رسيد.