کمیته فیلترینگ دستور حذف ترانه مهدی یراحی درباره اعتراضات آبان را صادر کرد

خبرگزاری هرانا – کارگروه تعیین مصادیق و محتوای مجرمانه دستور حذف ترانه «وداع بعد از رفتن» مهدی یراحی، خواننده و آهنگساز ایرانی، را از وبسایت‌های داخلی صادر کرد. این خواننده پیشتر در حمایت از جانباختگان اعتراضات سراسری آبان ۹۸ و مادران دادخواه این قطعه را در صفحه شخصی خود، منتشر کرده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یک قطعه از آثار مهدی یراحی، خواننده و آهنگساز ایرانی، به دستور کارگروه تعیین مصادیق و محتوای مجرمانه از وبسایت‌ها و رسانه‌های داخلی حذف شد.

بهمن بابازاده خبرنگار حوزه موسیقی، با انتشار تصویری در صفحه شخصی خود، از صدور دستور حذف اثر مهدی یراحی خواننده و آهنگساز ایرانی، از وبسایت‌ها و رسانه‌های داخلی خبر داد. آقای یراحی پیشتر در سالگرد اعتراضات سراسری آبان ۹۸، قطعه «وداع بعد از رفتن» را در حمایت از کشته شدگان آبان و مادران دادخواه در صفحه شخصی خود، انتشار داده بود.

مهدی یراحی پیشتر نیز به دلیل صحبت درباره برخی از مسائل در کنسرت‌هایش ممنوع الکار و تمامی کنسرتهای وی با وجود داشتن مجوز، لغو شده بود. پیش از این نیز این خواننده در تاریخ ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۷، ممنوع‌الکار و موسسه “جام سبز” به عنوان درخواست‌دهنده‌ موزیک ویدئوی “پاره سنگ” از وزارت فرهنگ و ارشاد، از کار تعلیق شده بود.

مهدی یراحی در روز ۶ دی‌ماه سال ۹۷ در کنسرت خود در تالار آفتاب اهواز، همراه با تمامی اعضای گروه در حمایت از کارگران بازداشتی فولاد با لباس کارگران این شرکت روی صحنه حاضر شده و به اجرا پرداخته و روز بعد از لغو کنسرت خود در بروجن خبر داده بود.