ایندیپندنت فارسی:

استیو نیکویی، پدر کریم نیکویی، در جریان سخنرانی بایدن در کنگره آمریکا، با صدای بلند به پسرش و نام محل انفجار مرگبار در فرودگاه کابل اشاره کرد.

استیو نیکویی، پدر کریم نیکویی، سرباز ایرانی‌تبار ارتش آمریکا که ۲۶ اوت ۲۰۲۱ در فرودگاه کابل کشته شد، پنج‌شنبه‌ شب، در جریان سخنرانی سالانه جو بایدن در کنگره آمریکا، پس از آنکه  «آبی گیت، آبی گیت» را فریاد زد بازداشت شد. آبی گیت یا دروازه آبی به مکانی اشاره دارد که کریم نیکویی و ۱۲ سرباز آمریکایی، در آخرین روز عملیات تخلیه نظامی افغانستان، درنتیجه حمله مرگبار انتحاری یکی از اعضای داعش خراسان، در آنجا کشته شدند. منتقدان بسیاری دولت جو بایدن را متهم می‌کنند که با سوءمدیریت خروج آمریکا از افغانستان، باعث کشته شدن ۱۳ سرباز آمریکایی و حدود ۲۰۰ شهروند افغانستان شده است.

براساس گزارش نیویورک تایمز، پس از آنکه استیو نیکویی جریان سخنرانی بایدن را برای لحظاتی مختل کرد، افسران پلیس، بلافاصله او را از محل سخنرانی خارج کردند. استیو نیکویی مهمان برایان مست، نماینده جمهوری‌خواه از فلوریدا بود. او پیش از این نیز از  بی‌توجهی بایدن به خانواده‌ ۱۳ سرباز آمریکایی کشته‌شده در فرودگاه کابل انتقاد کرده بود.

برو به آدرس