بی‌ بی‌ سی‌:

روز سه‌شنبه، ٥ آبان (٢٧ اکتبر)، منابع خبری ایران گزارش کردند که سه نظامی ایرانی به نام های حمیدرضا دایی تقی، جبار عراقی و پویا ایزدی روز دوشنبه در جریان جنگ بین نیروهای دولتی و مخالفان در سوریه جان خود را از دست داده‌اند.

منابع خبری جمهوری اسلامی نظامیان اعزامی به سوریه را مدافعان حرم حضرت زینب می‌نامند که برای دفاع از زیارتگاه‌های شیعیان در برابر خطر حمله تندروهای اسلامگرا کشته می‌شوند.

براساس گزارش‌ها، حمیدرضا دایی تقی از اهالی اصفهان، جبار عراقی از خوزستان و پویا ایزدی از لنجان استان اصفهان و همگی از اعضای سپاه پاسداران بوده‌اند.

ساعاتی بعد، خبرگزاری فارس از کشته شدن ابوذر امجدیان، از اعضای سپاه پاسداران در سوریه خبر داد. ابوذر امجدیان از شهرستان سنقروکلیایی بود که ظاهرا در روزهای اخیر در سوریه کشته شده است. این خبرگزاری یادآور شده است که پیش از این هم سه نظامی دیگر از استان کرمانشاه به نام‌های مهدی نوروزی، صادق یاری و (سعید) قارلقی "در دفاع از حرم آل‌الله در عراق به شهادت رسیده‌اند."

خبرگزاری بسیج با انتشار تصویری از ابوذر امجدیان، به نقل از عمویش که مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه کامیاران است، نوشته که او داوطلبانه به سوریه رفت و در روز تاسوعا در حلب کشته شد.

برو به آدرس