دویچه‌وله:

عارف از پركارترين خوانندگان پاپ ايران ۷۵ ساله شد. او نزديک به ۸۰۰ ترانه در سبک‌های گوناگون موسيقی ايرانی از پاپ، پاپ كلاسيک و حتی عربی‌گونه، خوانده و در شش فيلم اجرای نقش كرده است.

پدر و مادرش آذری بودند و راديو باكو او را با موسيقی شاد و اپراهای آذری آشنا كرد. در مورد روز تولد عارف، اختلاف كم نيست. آن‌طور كه در فيس‌بوک و سایت رسمی خودش آمده، در روز ۲۹ مرداد ۱۳۱۹ در تهران زاده شده است اما در تبديل اين تاريخ به ميلادی هم اشتباه شده است.

گرچه تحصيلاتش در رشته درودگری بود اما از همان كودكی می‌دانست كه جز خوانندگی حرفه‌ای، دنبال شغل ديگری نخواهد رفت.

پس از پايان تحصيل در هنرستان، بيش از دو سال در قزوين دبير هنرستان صنعتی بود ولی يک تصادف اتومبيل او را چندی از تدريس دور كرد و مسئولان اداره فرهنگ كه عكس او را در مجله "تهران مصور" ديده و پنداشته بودند كه او تصادف را بهانه كرده تا پی خوانندگی برود، باعث شدند كه او منتظر خدمت شود. او مدت كوتاهی هم عضو تيم ملی فوتبال ايران بود.

لقب "حنجره طلايی"

عارف مانند اكثر خوانندگان پاپ ايران، استاد موسيقی نداشت و اتكايش تنها به صدايی بود كه از مادربزرگ اپراخوانش به ارث برده و همچنين به گوش، ذوق و پشتكار خودش اما او شگردهايی از تكنيک اپراخوان‌ها را وارد سبک پاپ كرد و با اين كار، شيوه تازه‌ای در خوانندگی ارائه داد كه تا مد‌ت‌ها برايش لقب "حنجره طلايی" را به ارمغان آورد.

برو به آدرس