کمیته حقوق بشر جبهه‌ دموکراتیک ایراندر پاسخ به ۳ دادخواست (پتیشن) آزادی مهندس حشمت اله طبرزدی ، با هزاران امضا که صدها تن‌ از آنان از شخصیت‌های شناخته شده حقوق بشری، مدنی، فرهنگی‌، سیاسی، دانشگاهی و هنری ایرانی‌ و غیره بوده اند، نماینده کمیساریای عالی‌ حقوق بشر در پاسخنامه خود اعلام کرد: "مطمئن باشید که دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر در حال رصد کردن وضعیت مهندس طبرزدی بوده و اقدامات لازم برای اعلام نگرانی خود به دولتمردان ایران در این زمینه را مبذول خواهد داشت."

 

دادخواست توسط آقای علیرضا سربازی، دبیر کمیته حقوق بشر جبهه‌ دموکراتیک ایران، که مهندس طبرزدی دبیر کل آن‌ است در ملاقاتی با رئیس بخش آسیایی کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل متحد مورد بر رسی‌ قرار گرفت. 

 

آقای سربازی در این مورد گفت "سه مطلب کلیدی در مورد آقای طبرزدی مطرح است، اول اینکه ایشان و زندانیان سیاسی دیگر با اتهامات بی‌ پایه و گنگی مانند اقدام علیه امنیت کشور محکوم شده اند که هیچ پایه یی در قوانین  قوانین حقوق بشری جهانی‌ و حتی خود رژیم ندارد. دوم اینکه آقای طبرزدی به دلیل بیماری فشار خون، قند و ناراحتی‌ قلبی احتیاج به ‌مرخصی درمانی و نظارت پزشکی‌ دارد. و موضوع سوم این است که در حالی‌ که مهندس طبرزدی دومین دوره ۸ سال حکم زندان را سپری می‌کند، دادستانی رژیم ایشان را تفهیم اتهام کرده و قرار است که در دادگاه فرمایشی دیگری به خاطر نوشتن مقاله‌ای به نام "سرزمین مادری ویرانه شد"  که در آن‌ سران رژیم را مسول وضعیت بد کنونی داخلی‌ و خارجی‌ کشور دانسته ، به سالهای زندان ایشان اضافه کنند. واضح است که رژیم از آزادی مبارزانی مانند طبرزدی و سخنگوی همبستگی برای حقوق بشر در ایران است وحشت دارد."

 

روری مونگووِن ،رییس بخش آسیا پسیفیک کمیساریای عالی حقوق بشر در این مورد در نامه خود گفت: " دبیرکل سازمان ملل در آخرین گزارش خود در شصت و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، نگرانی خود را از روند بازداشت‌ها و رسیدگی به پرونده زندانیان عنوان کرد و از دولت (ایران) خواست تا زمینه دسترسی سریع و کافی این افراد به امکانات درمانی را فراهم نماید. علاوه بر آن گزارشگر ویژه امور حقوق بشر در ایران بطور مرتب در ارتباط با دولتمردان ایرانی در زمینه‌های مربوطه مداخله می‌کند."

 

برای مرور نامها و امضای دادخواست آزادی حشمت طبرزدی می‌توان به سایت:  tinyurl.com/heshmat مراجعه کرد. ترجمه فارسی نامه کمیساریای حقوق بشر را در این آدرس http://www.irandf.com/index.php/en/8-2014-04-22-03-09-16/94-2014-09-20-17-05-01  می‌توان یافت. مقاله سرزمین مادری من نیز در این جا می‌باشد: http://tinyurl.com/klunqek