دویچه‌وله:

در شبکه توئیتر خبر پایان موقت اعتصاب غذای عبدالفتاح سلطانی، وکیل و مدافع حقوق بشر منتشر شده است. ۳۶۰۰ حقوقدان و فعال مدنی از او خواسته بودند اعتصاب غذای خود در زندان اوین را یک ماه تعلیق کند.

دوشنبه (۲۶ مارس / ۶ فروردین) در شبکه اجتماعی توئیتر، خبری در ارتباط با پایان موقت اعتصاب غذای این حقوقدان زندانی منتشر شد.

عبدالفتاح سلطانی از روز اول فروردین ماه امسال "به خاطر رفتارهای ناعادلانه و تبعیض‌آمیز در زندان اوین و همچنین مداخله وزارت اطلاعات در تصمیم‌گیری‌های مربوط به زندانیان سیاسی عقیدتی" دست به اعتصاب غذا زده بود.

در نامه‌ای که ۳ هزار و ۶۰۰ وکیل و فعال مدنی در این زمینه منتشر کردند، همچنین آمده است، "محدودیت‌هایی که در این سال‌ها در حق عبدالفتاح سلطانی روا داشته شده، با هیچ منطق قضایی، امنیتی یا سیاسی توجیه‌پذیر نبوده و نیست".

عبدالفتاح سلطانی با اتهاماتی چون "فعالیت تبلیغی علیه نظام" به ۱۳ سال حبس تعزیری محکوم شده بود که که این حکم به ۱۰ سال کاهش یافت. او حدود هفت سال از دوران محکومیت خود را پشت سر گذاشته است.

مائده سلطانی، دختر عبدالفتاح سلطانی در گفت‌وگو با دویچه وله فارسی از وضعیت پدرش و همچنین از محدودیت‌های متعددی که در زندان به او اعمال شده، سخن گفته است.

عبدالفتاح سلطانی در رسانه‌های آلمان چهره‌ای شناخته شده است، از جمله به دلیل دریافت جایزه حقوق بشر نورنبرگ. به گفته‌ی مائده سلطانی مقامات و نهادهای آلمان پیوسته در تلاش برای آزادی این حقوقدان زندانی هستند.

برو به آدرس