مشتاقم ببینم؛ خبر ضیافت عید فطر کاخ سفید را؛ امسال چه کسانی با آب‌وتاب و بدون خجالت ارائه میدهند!

اندر حکایت خانم خبرنگاری که بلاکر است و نه بلاگر!!!

لابد بگوشتان رسیده و بچشمتان آمده که امسال؛ دومین سالی است که پتیشن مربوط به آزار دختربچه‌های نه‌ساله در ماه رمضان را پی‌گرفته‌ام، سوای سالهای قبل که از مسیرهای دیگری این مهم را دنبال میکردم.

فیسبوک این‌قبیل پستها را خفه میکند. علاوه برآن؛ ریپورت دادنهای سایبریهای بی‌ارزشِ ارزشی و ضدارزشی هم درکار است. نتیجه اینکه پست مربوطه به محاق میرود.

یکی از راههائی که جسته‌ام ارسال پیام مستقیم در مسنجر بوده‌است که برای آدم‌حسابی‌ها فرستاده‌ام. شاید شما هم دریافت کرده‌باشید.

اتفاقات عجیب هم کم نیفتاده. از فلان گروه فیسبوکی حقوق بشر زنان گرفته تا فعالان سیاسی ازهمه‌رنگ در شهرفرنگ تا ارباب رسانه‌ و نارسانه که بمجرد دریافت پیام؛ فرستنده را بلاک کرده‌اند. لیستشان را دارم! خوشبختانه لیست کوتاه‌قدی است!

ممکن است دستشان خورده یا دیروقت بوده و حواسشان نبوده‌باشد.

گرچه برای الگوریتم شبکه‎های اجتماعی این بهانه‌ها فرقی نمیکند.

یا شاید اعتقاد دارند که مطالبۀ مدنی از آدم مستقلی که دست‌وپا و لب و زبانش با نخ به تکه‌چوبی بالای سرش بند نیست؛ قابل تأمل و شنیده‌شدن نیست!

هیچکدامشان اولین کسی نیست که مرا بلاک کرده. مهمترین کس هم نیست.

هرچه هست؛ برای "من" ابداً مهم نیست.

مهم موضوعی است که مطرح کرده‌ام. مهم صدای دختران نه‌سالۀ بی‌دفاع است که چهار هفته در سال؛ در تمام طول روشنائی روز؛ گرسنگی و تشنگی میکشند!

مهم زخم ترومای این قربانیان کودک آزاری است که تا پایان عمرشان خون‌چکان باقی خواهد ماند! مهم مادری است که به آنها "دریغ و درد" خود را بازخورانده است!

نادیده‌گرفتن؛ پنهان کردن؛ کم‌اهمیت جلوه دادن؛ راه را مسدود کردن؛ مسخره کردن و دروغ گفتن در مورد کودک آزاری؛ مشارکت در جنایت است!

نمیدانم این دختربچه‌ها؛ وقتی بزرگ شدند؛ به این آدمهائی که خاک در چشم گریان قربانیان ظلم و شکنجه پاشیده‌اند؛ چگونه نگاه خواهند کرد!

به خانم خبرنگاری که صدای آنها را بخیال خودش بلاک کرده؛ چه خواهند گفت؟

امیدوارم همۀ دوستان در سراسر گیتی و مخصوصاً آنها که در واشینگتن دی‌سی اقامت دارند؛ لینک پتیشن را به جاهائی که در دسترس‌شان هست بفرستند. شهردار؛ نمایندۀ مجلس؛ دولتمردان؛ ادارات پلیس؛ مدارس و غیره.

بسیاری از آنها هیچگاه شرم نخواهند کرد ولی شاید کارمندان دفاتر آنها؛ آگاه شوند!

همینقدر بس است.

مهم نیست چند سال طول بکشد... هرسال؛ همینقدر "آگاهی" بس است.

اگر بیست سال قبل شروع کرده‌بودیم؛ امروز در سراسر دنیا مردم آگاهتری داشتیم.

 

لینک کانال تلگرام؛ برای دریافت فایلهای پی‌دی‌اف و صوتی

https://t.me/NoRamadan4Kids

لینک اصلی کارزار اجتماعی

https://www.change.org/NoRamadan4Kids

لینک مرتبط در فیسبوک

https://www.facebook.com/sohale.sharifan/posts/10227246053485275