آلمان در مقابله با تروریسم، حفاظت از مناطق غیر نظامی (سویل) را لغو می کند!

آذر ماجدی

در یک سال اخیر شاهد رشد سریع فاشیسم در آلمان بوده ایم. سرکوب آزادی های سیاسی، برقراری شدید سانسور، ممنوعیت تظاهرات و اعتراض سیاسی علیه نسل کشی در غزه، تحت عنوان مقابله با "آنتی سمیتیسم" و خشونت شدید پلیسی وسیعا در آلمان گسترش یافته است.

یکی از نگران کننده ترین صحنه هایی که اخیرا در دنیا به نمایش درآمد، فیلم کوتاه تعقیب و دستگیری یک پسر بچه 10 ساله که پرچم فلسطین را بلند کرده توسط بیش از 10 پلیس است. علاوه بر سرکوب خشن آزادی های مدنی و سیاسی، دولت آلمان یک سیاست بشدت نژاد پرستانه را نسبت به مردم خاورمیانه، عرب، فلسطینی، افغانستانی و مسلمان حاکم کرده است. اخراج پناهندگان از افغانستان و ترکیه و تلاش برای کوچ اجباری سایر پناهندگان به اسارتگاه رواندا (در شماره پیش گزارش شد.) از نمونه های سیاه و تاریک حضور تمام قد فاشیسم در آلمان است.

فاشیسم در آلمان حدود یک قرن پیش به قدرت رسید و دست به جنایاتی باور نکردنی زد. نام این جنبش بعنوان یک جنبش سیاه و خونین به ثبت رسید. اما اکنون همان جنبش در آلمان عملا در قدرت است. مهم نیست که اسامی احزاب متفاوت، سبز و سرخ و سفید است. در عمل همگی سیاه اند.  اگر قرن پیش فاشیسم یهودی ها را به آتش می کشید، اکنون تحت نام دفاع از یهودی، آزادی سیاسی و مدنی را سرکوب می کند و هر صدایی که از حق مردم فلسطین و علیه اسرائیل بلند شود را خفه می کند.

اخیرا وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرده است که از آنجا که تروریست ها در اماکن سویل (یعنی اماکن غیرنظامی) پنهان می شوند، آلمان حمایت قانونی ای که برای اماکن سویل دارد لغو می کند. (اینها قوانین بین المللی برای شرایط جنگی است.) این یعنی دادن یک کارت سفید به اسرائیل، نه فقط برای آینده، بلکه شامل گذشته، برای بمباران و ویران کردن بیمارستان ها، مدارس، دانشگاه، منازل مردم و ساختار شهری جامعه. طبق این قانون جدید، آلمان قوانین بین الملی برای پیشگیری از جنایات جنگی را زیر پا می گذارد و محکومیت اسرائیل به اعمال جنایت جنگی را نمی پذیرد.

این خطرناک است. تا الان در عمل همین کار را انجام داده اند. به جنایات آمریکا و ناتو در خاورمیانه بنگرید، اما اینکه این قوانین دارند یکی پس از دیگری ملغی می شوند، فقط بیانگر آنست که فاشیسم دارد بسرعت عروج می کند و پنجه های خود را بر قدرت چفت می کند. عروج فاشیسم فقط به آلمان ختم نمی شود، در کل اروپا دارد بسرعت عروج می کند.

این زنگ خطر ها را باید جدی گرفت. پیش از آنکه زیادی دیر شود باید اقدام کرد. اما متاسفانه بخشی از ایرانیان دست راستی، منجمله برخی که به چپ معروفند، آب به آسیاب این فاشیسم می ریزند. زمانی که فاشیسم خود را کامل بر قدرت محکم نمود هیچکس در امان نخواهد بود.