خبرگزاری هرانا – نرگس محمدی، فعال مدنی علیرغم گذشت یک هفته از زمان بازداشت کماکان در بند ۲۰۹ زندان اوین به سرمی برد. به گفته تقی رحمانی همسر خانم محمدی، وی روز گذشته جهت تفهیم اتهام به دادسرای مقدس اعزام شده و مجدد به سلول انفرادی بازگردانده شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰، نرگس محمدی، فعال مدنی، علیرغم گذشت یک هفته از زمان بازداشت کماکان در بند ۲۰۹ زندان اوین به سرمی برد.

تقی رحمانی همسر خانم محمدی طی یادداشتی در صفحه شخصی خود از انتقال روز دوشنبه وی به دادسرای مقدس جهت تفهیم اتهامات جدید خبر داده و گفته است او مجددا به سلول انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین بازگردانده شده است.
خانم محمدی پیشتر در تاریخ ۲۵ آبان ماه، در جریان برگزاری مراسم یادبود دومین سالگرد جانباختن ابراهیم کتابدار، از جانباختگان اعتراضات آبان ۹۸ توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت شده بود.

نرگس محمدی، سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر خردادماه امسال توسط شعبه ۱۱۷۷ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی قدس تهران از بابت اتهامات “فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق انتشار بیانیه (بیانیه مبارزه با اعدام)، تحصن در دفتر زندان، تمرد از ریاست و مقامات زندان (برای پایان دادن به تحصن اعتراضی)، تخریب شیشه‌ها، افترا و ایراد ضرب و جرح” به ۳۰ ماه حبس تعزیری، ۸۰ ضربه شلاق و پرداخت دو فقره جزای نقدی محکوم شد.

هرانا اسفندماه ۹۹ در گزارشی از احضار این فعال مدنی به دادسرای اوین خبر داده بود، این فعال حقوق بشر با انتشار نامه‌ای سرگشاده در این خصوص گفته بود که “به هیچ عنوان در هیچ مرحله‌ای از این رسیدگی شرکت نکرده و از رای صادره از سوی محاکم قوه قضائیه در این پرونده تبعیت نکرده و قطعاً سرپیچی خواهم نمود” >>>