خبرآنلاین:

2- با توجه به اینکه ما کشور کم‌آبی هستیم و آب ارزش حیاتی برای کشور دارد ( حالا هم خشکسالی قوز بالاقوز شده) و با توجه به اینکه نزدیک به 80 درصد مصرف آب کشور صرف کشاورزی می‌شود که به دلیل فقدان سرمایه‌گذاری در این بخش نزدیک به 70 درصد این آب هدر می‌رود، بعلاوه به دلیل فرسودگی لوله‌کشی‌های آب آشامیدنی شهرستان های بزرگ مقدار قابل توجهی از این آب هم به هدر می‌رود و برخلاف کشورهای توسعه‌یافته ما سیستم بازیابی فاضلاب‌های صنعتی و شهری را نداریم و اینها هم همه هرز می‌روند، پرسشم از حضرتعالی این است که در خصوص داشتن برنامه های زیربنایی و بلند مدت در جهت تامین آب کشور، آیا الگوی ایرانی-اسلامی وظیفه‌ای بر عهده دارد یا اینکه این وظیفه هم همچون جلوگیری از خشک شدن دریاچه اورمیه بر عهده خود مردم بوده و آنان غفلت کرده اند.

5- اگر نگفته باشیم هر هفته، دست کم هر ماه در رسانه ها خبری از آتش‌سوزی بخشی از جنگل‌های‌مان چاپ می شوند. علی‌رغم حیاتی بودن جنگل و علی‌رغم کاهش غم انگیز آن ظرف دهه‌های اخیر، هنوز که هنوز است اداره های محیط زیست ما مجهز به هلیکوپترهای آب ‌پاش نیستند و وقتی جنگل آتش می گیرد از شیر و خورشید سابق تقاضای هلیکوپتر می کنند. البته از حق نمی بایست گذشت که تغییر نام هلیکوپتر به "بالگرد" اقدام بسیار انقلابی بود. بنده البته قیمت هلیکوپتر آب ‌پاش و مجهز به اطفاء حریق را نمی‌دانم. ایضا نمی‌دانم که قوای مسلحه مان اعم از زمینی، هوایی و دریایی چند هزار فروند هلیکوپتر دارند.
سوالم این است که در الگوی نظام اسلامی-ایرانی آیا میان تعداد هلیکوپترهای نظامی و تعداد هلیکوپتر های در خدمت محیط زیست چه نسبتی می‌بایست معمولا برقرار باشد؟

 

برو به آدرس