عملیات نظامی جمهوری اسلامی

آذر ماجدی


سه شنبه اول اکتبر جمهوری اسلامی با پرتاب ۱۸۰ موشک بالستیک بسوی اسرائیل عملیاتی که اکنون مدتهاست جهان در انتظار آنست و درباره آن حدس و گمان می زند را واقعیت بخشید. غرب و اسرائیل مساله را بزرگتر از آنچه بود جلوه دادند و اعلام کردند که این عمل نابخشودنی است و اسرائیل به ایران حمله خواهد کرد. آمریکا و بریتانیا نیز بلافاصله حمایت بی قید و شرط خود را از اسرائیل اعلام کردند.

مساله اینجاست که این حمله مانند حمله پیشین بیشتر حکم یک مانور نظامی را داشت. اکثر موشک ها توسط ضد موشک های آمریکایی خنثی شد. تعدادی به خاک اسرائیل اثبات کرد. ۳ پایگاه هوایی و مقر موساد مورد حمله واقع شده است. بجز یک نفر در ساحل غربی، هیچکس در اسرائیل کشته و زخمی نشده است. البته جمهوری اسلامی خود را از تک و تا نیانداخته و اعلام کرده که حمله بعدی خانمان برانداز خواهد بود.

این مانور مانند مانور قبلی و عدم پاسخ به ترور اسماعیل هنیه علیرغم انتظار برخی جریانات ضد اسرائیلی در منطقه بیانگر هراس و موقعیت حساسی است که جمهوری اسلامی در آن گیر افتاده است. اعتبارش بسیار ضربه پذیر شده است. ادعاهای قدر قدرتی خود و بازویش حزب الله همه دارد فرو می ریزد. از سوی دیگر مساله مرگ و زندگی است. حمله اسرائیل و آمریکا به ایران به احتمال بسیار موجب فروپاشی آن می شود. این دو راهی است که در مقابل رژیم اسلامی قرار دارد.

اینطور که بنظر می رسد اسرائیل و آمریکا و غرب تصمیم شان را برای حمله به ایران گرفته اند. آمریکا علاوه بر چند میلیارد دلار دیگری که اخیرا برای سلاح به اسرائیل داده است، چند هزار نیروی نظامی دیگر هم به منطقه ارسال می کند. اسرائیل، با پشتیانی کامل غرب، از راه زمین وارد لبنان شده و مشغول ویرانی و کشتار است. هدف آمریکا، غرب و اسرائیل گسترش کامل جنگ در کل منطقه است. ایران ایستگاه بعدی است.

 در این میان یک سوال مهم دیگر مطرح است، آیا در صورت حمله اسرائیل با سلاح های آمریکایی به ایران، روسیه واکنش نشان خواهد داد؟ چند ماه پیش، پس از حمله اسرائیل به کنسولگری رژیم در دمشق، روسیه اعلام کرد که در صورت حمله اسرائیل به ایران، وارد صحنه خواهد شد. با توجه به رفتار و تصمیمات تاکنونی بنظر می رسد که فاکتور دخالت روسیه در جنگ موجب تردید در اسرائیل و آمریکا نشده است. در چنین صورتی دنیا با سناریوی بسیار پیچیده تر و کشنده تری مواجه خواهد شد. این دیگر سوت آغاز جنگ جهانی سوم خواهد بود.

این سناریو کابوسی سیاه برای مردم ایران، منطقه  و جهان رقم می زند. باید تلاش کرد تا با بسیج انسانیت شریف و آزادیخواه در سطح جهان در مقابل تحقق این کابوس ایستادگی کرد. باید در عین حال برای مقابله با حمله خود را آماده نمود. سازمانیابی مردم برای حمایت از یکدیگر و کمک های متقابل از ضروریات است. سازمانیابی و اتحاد موجب قدرتمندی مردم شده و عوارض سیاه و تاریک اسارت در یک سناریوی سیاه را کاهش می دهد. ایجاد هشیاری و آمادگی؛ اتحاد و سازمانیابی اولین پاسخ ما در صورت رویداد این فاجعه است.