بی‌ بی سی:

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا گفته ایالات متحده به دنبال آغاز جنگ با ایران نیست اما آماده پایان دادن به آن است. او از ایران دعوت کرده که برای کاهش تنش با آمریکا گفتگو کند. آقای اسپر در مورد شواهد منجر به صدور قتل هدفمند قاسم سلیمانی هم گفته که شواهد مستدل و محکمی در این رابطه وجود دارد.

آقای اسپر که ظهر سه‌شنبه، هفتم ژانویه، با شبکه خبری سی‌ان‌ان مصاحبه می‌کرد گفت: "من خطاب به متحدانمان، شرکایمان و رژیم ایران می‌گویم که ایالات متحده به دنبال آغاز جنگ نیست اما برای پایان دادن به آن آمادگی دارد."

او گفته آمریکا خواستار کاهش تنش است و از تهران می خواهد که برای پیدا کردن راه کاهش تنش‌ها با آمریکا گفتگو کند. پیشنهادی که تقریبا تمامی ناظران تحولات چند روز اخیر آن را پس از کشته شدن قاسم سلیمانی "منتفی" خوانده‌اند.

آقای اسپر که در چند روز گذشته بارها از سوی رسانه‌ها در مورد مدارک و گزارش های اطلاعاتی منجر به صدور دستور قتل هدفمند قاسم سلیمانی با سوالات متعدد روبرو شده به سی‌ان‌ان گفته: "شواهد در این باره بسیار محکم بود... یک فرمانده سازمان تروریستی به دیدار یک فرمانده سازمان تروریستی دیگری در بغداد رفته بود تا با هم حملاتی را علیه نیروهای آمریکایی، دیپلمات‌ها و اماکن ما هماهنگ کنند و ما آنها را در میانه ارتکاب این کار از میدان نبرد حذف کردیم."

برو به آدرس