سی‌سی‌جی‌سیما

پیش از خواندن بازبینی کوتاه من درباره این برنامه تلویزیونی، شما را توصیه می‌کنم که نرم‌افزار کاربردی «سی‌سی‌جی‌سیما» را به رایگان دریافت و بر روی دستگاه خود نصب نمایید تا بتوانید به خلاصه محتوا و اطلاعات ضروری این برنامه تلویزیونی دسترسی یابید. «سی‌سی‌جی‌سیما»، جامع‌ترین راهنمای برنامه‌های تلویزیونی به فارسی است.

 مهدی ق.

 منطقه فارس

 

 

اگر یک بیننده حرفه‌ای تلویزیون باشید، کمتر پیش می‌آید که با نام «مردگان متحرک» در دنیای تلویزیون آشنا نباشید. داستانی پسارستاخیزی که با یک آغاز فاجعه‌بار همراه است. اما این «مردگان متحرک» نیستند که فاجعه می‌آفرینند، بلکه انسان‌هایی هستند که با کینه و عشقشان، دانسته و ندانسته، «فاجعه» خلق می‌کنند. به عبارت دیگر «مردگان متحرک»، تنها وسیله هستند و عامل بنیادی در تداوم فاجعه وحشتناک داستان، «انسان‌های شرور یا نیک‌خوی» هستند.

برای نخستین‌بار در داستان، ذات علمی «ویروس زامبی» در بخش‌هایی از مجموعه تلویزیونی «مردگان متحرک» به طور نه‌چندان دقیقی مورد بررسی قرار می‌گیرد و بیننده را از نگاه سطحی «مرده‌پنداری» به نگاه علمی «چگونگی آفرینش ویروس زامبی» هرچند بسیار کوتاه ارتقاء می‌دهد. همچنین در بخش‌هایی از داستان، «سوداگران مذهبی» عاملی دیگر برای فاجعه انسانی معرفی می‌شوند. تقابل با «سیاسیون مذهبی» که در تضاد با شخصیت‌های اصلی و مثبت داستان هستند، در بخش‌هایی از مجموعه تلویزیونی «مردگان متحرک» نمایان می‌شود.

اگرچه ممکن است در بیشتر لحظات، شما خود را در محاصره جمعیت بزرگی از «زامبی‌ها» ببینید و زندگی را ناپایدار و مبارزه برای به‌دست‌آوردنش را «وحشتناک» و «سخت» توصیف کنید، اما این شخصیت مثبت و اصلی داستان «ریک گریمز» است که ملتش را در برابر حجوم «زامبی‌ها» رهبری می‌کند و هربار پس از رخنه دسته‌ای از «گازگیرنده‌ها» و از دست رفتن تعدادی از عزیزانشان، روزنه‌های امید به زندگی در دلش جوانه می‌زند.

در دنیای واقعی، خاورمیانه ما شباهت‌های زیادی به ساختار داستان مجموعه تلویزیونی «مردگان متحرک» دارد؛ «زامبی‌ها» که سرمست و بی‌عقل به کشتار شهروندان می‌پردازند؛ «دولت اسلامی»، «جبهه النصره»، «دولت بشاراسد»، «حزب‌الله»، «انصارالله» و ... همان «زامبی‌ها» هستند و بی‌عملی دولت خوش‌خیال «باراک اوباما» در خاورمیانه «فاجعه انسانی» می‌آفریند. در تقابل با این فاجعه، میهن‌پرستانی شجاع و بی‌باک مانند «ارتش آزاد سوریه» به کمک متحدانش برای «زندگی» می‌جنگد و «امید» را می‌گستراند.

سی‌سی‌جی‌سیما