گل گلاب

شاید من اشتباه میکنم ، اما اونقدر که میبینم و میشنوم ، مردم و حتی افرادی که به آقای پزشکیان رای دادن و یا اصلا رای ندادن ، خیلی خیلی کمتر از مدیران و بزرگان اصلاح طلب به تغییر وضع موجود امیدوار هستن.

بزرگان و مدیران اصلاحات و افرادی که پشت سر آقای پزشکیان قرار گرفتن خیلی به تغییر وضع موجود و عادی شدن شرایط تحریمی و درحال سقوط دائمی مملکت امیدوار هستن.

اونا فکر میکنن حاکمیت تصمیم به اصلاحات و میانه روی و رفع تنش با جهان گرفته و در این مسیر کمک حال دولت آقای پزشکیان خواهد بود.

جلسه شخص رهبری با آقای پزشکیان ، دیدار رییس دفتر رهبری و هیئت همراه ، فرماندهان نظامی و فرماندهان ارشد سپاه با رییس جمهور منتخب باعث شده بزرگان اصلاحات احساس کنن نظام داره با روی خوش و رضایت قلبی با دولت جدید برخورد میکنه و تغییر وضع موجود ، پایان تحریم ها ، گشایش و توسعه ارتباط با جهان آزاد ، مهار افراط گرایی و پایداری ها و جلیلی و... از برنامه های مشترک نظام و دولت جدید هست!

شخصا چنین برداشتی ندارم و فکر میکنم موقعیت امروز حاکمیت مثل دوران پس از دولت هاشمی نیست و همچنین قدرت و فراگیری اصلاحات هم مثل زمان خاتمی نیست.

خیلی زمان نمیخواد که مشخص بشه پزشکیان فقط روزنه و تایمی برای تنفس حاکمیت هست و نظام با قدرت راه اشتباه خودشو ادامه خواهد داد.

همین یکی دو هفته اخیر اتفاقاتی افتاد که مشخص کرد کار دولت پزشکیان با هسته سخت حاکمیت و شخص رهبری چقدر سخت و پر تنش خواهد بود.

ظریف و روحانی قانون راهبرد هسته ای را بزرگترین خیانت به ایران معرفی کردن ، اما رهبر از این قانون حمایت تمام قد کرد و به منتقدان توپید.

پزشکیان و حامیانش درباره لغو قانون حجاب اجباری مواضعی گرفتن ، اما امروز جانشین نیروی انتظامی گفت این قانون ربطی به دولت ها نداره و با قدرت اجرا خواهد شد.

موارد زیادی از جمله ابلاغ های شورای انقلاب فرهنگی درباره دانشگاه های حکومتی ، بحث واردات خودرو و ایجاد توقع کاذب در مردم ، انتصاب حسن پور ازغدی به تشکیلات جدید آزاد اندیشی ، ناترازی ها گسترده انرژی و قطع برق ، لغو مصوبه خوراک پتروشیمی ها و ده ها موارد دیگه در همین فاصله کوتاه بعد از انتخابات نشون میده حاکمیت شمشیرو برا پزشکیان از رو بسته و هیچ امیدی به تغییر ریل حکومت تراز انقلابی نیست.

معتقدم بسیاری از سران اصلاحات از این حقایق بالا مطلع هستند ، اما فعلا زمان تقسیم کیک قدرت و چپوندن نیروهای خودشون و سهم خواهی از سفره بی در و پیکر منابع و منافع مملکت و دولت هست و سرشون به این داستان ها گرمه.

جای خودشون خوبه و با گرفتن پست های نون و آب دار خوبتر هم خواهد شد.

این وسط برا به دست آوردن دل رعیت جماعت هر از گاهی مصاحبه میکنن و میگن اوضاع خوب میشه و پزشکیان با حمایت رهبری معجزه خواهد کرد و جلیلی فلان...

بیچاره ملتی که از ترس جلیلی و نظام اومدن به پزشکیان رای دادن.

تصور کنید اگر اصلاح طلب ها نبودن نتیجه انتخابات اخیر و مشارکت مردم چگونه بود و اوضاع ایران تا چهارسال دیگه چگونه….