گل گلاب

چرا عده ای معتقدند حکومت اصلاح پذیر نیست و تغییر وضع موجود کاملا غیر ممکن هست؟

سه شنبه ۱۹ تیر از قاچاقیان آثار باستانی یک تندیس کشف و ضبط کردن.

این خبر از همون دقایق اولیه بازخوردهای زیادی داشت.

هنوز میراث فرهنگی درباره این تندیس بیانیه نداده و موضع گیری نکرده.

یک سری افراد و چندتا کارشناس اومدن توی فضای مجازی و گفتن از ظاهر تندیس مشخصه که جعلی هست.

فوری تعداد زیادی از افراد موضع گرفتن که شما به عمد و بدون بازدید و کارشناسی تندیس میگید جعلی هست تا حکومت با خیال راحت تندیس را بفروشه و آقازاده ها قاچاق کنن خارج کشور!

هرچی کارشناس ها دلیل آوردن و قسم خوردن که ما اصلا حکومتی نیستیم فایده نداشت.

یک سری از اول میگفتن این تندیس هم به سرنوشت تندیس شاپوردختک ساسانی مبتلا خواهد شد ، ابتدا میگفتن اون تندیس ساسانی هم جعلی هست اما بعد از چندسال سر از موزه های عربی درآورد و مشخص شد جعلی نیست.

در زمینه قاچاق آثار باستانی ایران روایت های زیادی وجود داره ، حتی خیلی ها به اصالت آثار و جواهرات موزه ملی و بانک مرکزی شک دارن و میگن اینا همه جعلیه و نمونه اصلیش توسط خود حکومت فروخته شده.

افراد بلند پایه ای در حکومت متهم به دست داشتن در قاچاق آثار تاریخی و نسخ خطی هستن.

حکومت هنوز درباره فرش های کاخ سعدآباد شفاف سازی نکرده و تکلیف ده ها فرش عتیقه و تاریخی که چندسال قبل فهمیدن گم شده هنوز مشخص نیست.

تکلیف هزاران اثر تاریخی که از خانه وزرا و مدیران و سران حکومت پهلوی مصادره شد هنوز در پرده ابهام هست و همچنین تکلیف تابلوهای گرانقیمتی که فرح جمع اوری کرد و سال هاست میگن در انبارهای بنیاد مستضعفان هست.

حاکمیت طی این سال ها و برای مسائل کوچیک و بزرگ اونقدر دروغ گفته که دیگه هیچ کس ادعاهای صحیح و راستشو هم باور نمیکنه.

حکومت مشروعیت خودشو در ذهن و قلب ملت از دست داده و چنین ساختاری دیر یا زود فرومیپاشه و اصلا اصلاح پذیر نیست.

اصلاحات نیازمند باور پذیری توسط جامعه هست و جامعه ای که در هیچ زمینه ای به حکومت خودش اعتماد نداره قطعا نمیتونه در اصلاح مسالمت آمیز وضع موجود شریک باشه.

حاکمانی که با تابلو دین و راستگویی و دوری از دنیا و تجملات قدرت را به دست گرفتن ، کارشون به جایی رسیده که ملت از کلیت دین زده شدن و هر نماد و مجلس دینی را حربه ای برای فریب خودشون و پر شدن جیب روحانیت و حاکمان میدونن.