گل گلاب

امروز توی اخبار شنیدم که حماس به شورای امنیت سازمان ملل نامه نوشته و خواهش کرده که جلو اسراییل را بگیرن و جنگ را خاتمه بدن!

حذف اکثر رهبران ارشد حماس ، تخریب تونل ها و مراکز نظامی ، تخریب مناطق مسکونی و زیرساخت های غزه ، برنامه اسراییل برای به دست گرفتن مدیریت غزه پس از جنگ ، نابودی نیروهای نظامی حماس ، نا امیدی از مهار اسراییل و پیروزی در جنگ ، به بن بست رسیدن بحث آتش بس و تبادل اسرا ، درگیر شدن مستقیم ایران و لبنان و یمن ، کاهش قدرت حمایت و پاسخگویی همسطح جبهه مقاومت ، و ده ها دلیل دیگه باعث شده که حماسی که خودشو پیروز و فاتح نبردی که شروع کرد میدونست ، امروز دست به دامن سازمان ملل شده و التماس میکنه تا جنگ خاتمه پیدا کنه.

اون روز که حماس به شهرک ها حمله کرد و بعد از کشتن هزار اسراییلی ، در غزه و تهران مارش فتح الفتوح زدن و جشن و پایکوبی راه انداختن ، به امثال ما که حمله حماس را اشتباهی بزرگ و تاریخی و بهترین فرصت و بهانه برای اسراییل قلمداد کردیم ، انگ ذلت پذیری ، دلباختگی غرب و اسراییل ، مرعوب و بزدل بودن ، عدم اعتماد به سنن الهی و... زدن.

امروز بعد از گذشت ده ماه از اون حمله ، باید نشست و دستاوردهای حماس و طرفدارهاش و اسراییل و حامیانش را بررسی کرد:

طی این ده ماه حتی یک فرمانده میان رتبه اسراییل کشته نشده ، اما ۸۰ درصد فرماندهان و سران حماس کشته و ترور شدن.

ده ماهه حتی یک درصد به زیرساخت ها و تاسیسات نظامی و غیر نظامی اسراییل لطمه و صدمه نخورده ، اما ۹۰درصد زیرساخت های نظامی و غیر نظامی غزه و حماس نابود شده.

تا امروز یک وجب از خاک اسراییل تصرف نشده ، اما اسراییل غزه را تصرف و مدیریتشو در دست گرفته.

علیرغم تهدیدهای مکرر آقای خامنه ای ، جنگ ده ماه ادامه پیدا کرد و اسراییل کوتاه نیومد و یک لنگه کفش از ج اسلامی به سمت اسراییل پرت نشده که خسارتی هرچند حداقلی به مراکز و فرماندهان نظامی زده باشه ، اما اسراییل اومد مهمترین مرکز پدافند مملکت در اصفهان را بمباران کرد و پشت بندش در امنیتی ترین منطقه تهران بالاترین مقام حماس را ترور کرد.

تا امروز هیچ مقام ارشد اسراییلی و فرمانده نظامی ترور و کشته نشده ، اما حدود ده نفر از فرماندهان ارشد سپاه قدس در سوریه و لبنان ترور شدن و خسارت جبران ناپذیری به سپاه و جبهه مقاومت وارد شده.

با وجود تهدیدهای مکرر سید حسن نصراله ، تا امروز هیچ ضربه قابل توجهی از طرف لبنان به اسراییل زده نشده ، اما طی این چندماه ده ها فرمانده ارشد حزب اله توسط اسراییل ترور و حذف شدن و همین دوهفته قبل نفر دوم حزب اله توسط اسراییل ترور شد.

تا امروز با پرتاب موشک های یمنی به سمت اسراییل و بستن ورودی دریای سرخ ، هنوز خونی از دماغ هیچ اسراییلی نیومده ، اما ده ها بار مراکز مهم صنعا توسط اسراییل و متحدانش بمباران و ویران شده و خسارات زیادی به یمن وارد شده.

اسراییل ده ماهه داره در چند جبهه میجنگه و به اهداف مورد نظر خودش نزدیک و نزدیکتر میشه ، کل محور مقاومت هم دارن فقط شعار میدن و کُری میخونن و هر روز از ادعاهای قبلی خودشون پا پس میکشن و شکست جدیدی را متقبل میشن.

واقعا این روزها میشه قدرت واقعی ج اسلامی و متحدانش در مقابل قدرت اسراییل و متحدانش را دید.

سالیان سال دلسوزان این مملکت به شخص آقای خامنه ای گوشزد میکردن که اسراییل یک کشور مینیاتوری و تنها و دست و پا بسته نیست و کلیتی از نظام قدرت جهانی محسوب میشه و نباید اینقدر بی محابا شعار نابودیشو سر داد .

اما ایشون هرروز برا اسراییل و غرب شاخ و شونه کشید و منابع مملکت را صرف جنگی که از اول بازنده بودن در اون مشخص بود کرد.

این روزها که ج اسلامی قدرت پاسخگویی به ترور تحقیر آمیز هنیه در قلب تهران را نداره و با آسمان و ریسمان بافتن سعی در توجیه این تحقیر شرم آور میکنه ، حال حضراتی که میگفتن اگر رهبر فرمان بده اسراییل را فوری با خاک یکسان و از صحنه روزگار حذف میکنیم دیدنی هست.

سالیان سال مملکت را درگیر شعار بی پشتوانه و متوهمانه آزاد سازی قدس کردن و با تمام جهان از سر جنگ و قطع رابطه در اومدن.

میلیاردها دلار صرف صنایع موشکی کردن و ده ها تحریم به ملت تحمیل شد ، و متصور بودن که به صرف داشتن موشک میتونن هروقت اراده کنن هر کشوری را هدف قرار بدن.

این روزها مشخص میشه که دنیا دنیای موشک ها نیست و برای شلیک موشک ابتدا باید ده ها آیتم و مولفه دیگه درست باشه.

قبل از شلیک موشک و راه انداختن جنگ باید مشروعیت داخلی داشته باشی و ملتت پشتیبان سیاست هات باشن.

شرکای قدرتمند جهانی داشته باشه که موقع یارگیری و صف آرایی محکم بیا پشتتو پر کنن.

اقتصاد قوی داشته باشی که به معیشت و کسب و کار مردمت لطمه نخوره.

منافعی از جهان را تامین کنی که جهان بهت وابسته باشه و خواهان ضربه خوردنت نباشه.

در اکثر عرصه ها هموزن و همسطح دشمن خودت و حامیانش باشی و...

خلاصه داستان فلسطین برای ملت ایران بیش تر از خود فلسطینی ها هزینه و گرفتاری داشته و داره.

با تمام تفاسیر بالا ، هنوز کل فضای رسانه های حکومتی ج اسلامی پر از برنامه و مستند و خبر درباره فلسطین هست و نمیدونم رهبران ما تا کی قراره از جانب ما تصمیم گرفته و منابع و منافع مملکت را به فنا بدهند و این شکست های پی در پی را با چهارتا آیه و حدیث پیروزی جلوه بدهند؟

این همه شعار و هزینه و تلفات از جیب ملت ایران  طی این چهار دهه ، چه گلی به سر فلسطینی ها زد و چه دستاوردی براشون داشته؟

اگر ج اسلامی در منازعه اعراب و فلسطین با اسراییل و غرب دخالت نداشت ، آیا اوضاع فلسطین بهتر از امروز نبود؟

امان از حاکمانی که حال و جا و روزگار خودشون خوبه ، اما با توهماتشون دارن به ملتی بدبختی و تورم و فقر و تحریم تحمیل میکنن.

و هر روز این ملت را بدبخت تر از روز قبل میکنن.

حضرات تصور میکنن سیاست هاشون الهی و حق مطلق هست و اهلبیت از خفت و خاری و فقر و بدبختی ملت ایران بخاطر این سیاست های ابلهانه خوشحال هستن و...

ایکاش یکی پیدا بشه و بهشون بگه ما میدونیم که این سیاست ها هیچ ربطی به دین و امام زمان و... نداره و اونا از خفت و فقر و خواری ملت ایران خوشحال نمیشن.

ما میدونیم تمام این برنامه ها برای خوشایند و به دستور روسیه هست و از بدبختی و عقب افتادگی و تحقیر و تخریب ایران ، فقط جناب پوتین خوشحال میشه.

ما میدونیم این دستورات و سیاست های ویرانگر آقای خامنه ای از جمکران نمیاد ، از کرملین میاد...

بگذریم...