گل گلاب

برای خیلی ها انتصاب آقای موحدی کرمانی (با وجود اینکه بخاطر کهولت سن قادر به راه رفتن و درست صحبت کردن نیست) به ریاست مجلس خبرگان رهبری باعث تعجب هست.

اینا پیش خودشون میگن این فرد ۹۳ ساله به چه دلیل بعنوان رییس مجلس انتخاب شده؟

بخاطر شور و جنگندگی جوانی؟

کارنامه قوی در مدیریت های کلان قبلی؟

نخبگی و تئوریسین بودن؟

توان پیگیری مسائل و دَوَندگی؟

آزاد اندیشی و جسارت؟

اجماع نمایندگان خبرگان؟

لابیگری خودش و عشق به ریاست در سن ۹۳ سالگی؟

و...

یه کم برگردیم عقب.

قدرت اجرایی و تبلیغاتی نمایندگان ولی فقیه در استان ها ناشی از حمایت و همراهی سپاه هست.

اگر سپاه استان پشتیبان و حامی نماینده ولی فقیه نباشه ، هیچ کاری دست این نماینده در سطح استان خودش نیست ، مخصوصا اینکه دوران نمایندگی ایشان مصادف با دولت های اصلاحات و یا زاویه دار با رهبری باشه.

تمام همایش ها ، سالگردها ، یادواره ها ، راهپیمایی ها ، تبلیغات و برنامه های مناسبتی در هر شهر توسط سپاه و بسیج اجرا و حمایت میشه.

قسمت زیادی از مستمعان نماز جمعه ها هم توسط همین نهادها از بین پایگاه های بسیج مدارس و ادارات و اصناف و پادگان ها گردآوری میشه.

کافیه سپاه مثل همیشه برای دخالت در انتخابات احساس تکلیف کنه!

نماینده ولی فقیه در دوران کاندیداتوری باید از فیلتر سپاه رد بشه.

در دوران تبلیغات باید از توان و امکانات سپاه استفاده کنه.

پای صندوق رای هم باید چشمش به حمایت و مدیریت سپاه باشه.

منصفانه این هست که بعد از این همه خدماتی که از سپاه میگیره ، قدردان این نهاد باشه و یه جا جبران زحمت بکنه!

سپاه مثل همیشه برای اهداف و آرمان های انقلاب احساس خطر میکنه و میگه نکنه نااهلان بیان رییس مجلس بشن ، پس دست به کار میشه و مهره ای تراز و انقلابی انتخاب میکنه برای دفاع از حریم انقلاب در مجلس خبرگان.

فرمانده سپاه هر استان میاد سراغ نماینده ی خبرگان (که وام دار سپاه هست) و تصمیم و دغدغه سپاه را منتقل میکنه.

نماینده ها هم ادای دین کرده و رییس مجلس و معاونان و منشی و آبدارچی و نگهبانان مجلس خبرگان را طبق خواست سپاه تعیین میکنن.

همین پروسه در انتصاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، معرفی رییس دادگستری ها و قضات در قوه قضاییه ، و معرفی وزرا و مدیرکل ها در دولت هم با شدت و غلظت کمتر یا بیشتر اجرا میشه.

همین الان شما اگر سابقه تمامی وزیران و نمایندگان مجلس و مدیران ارشد نظام را بررسی کنی بالای نود درصدشون از سپاه ، ستاد اجرایی ، بنیاد مستضعفان ، بنیاد شهید و کلا نهادهای وابسته به بیت رهبری اومدن.

الان دیگه میشه فهمید چرا آقای موحدی کرمانی که خودشم نمیتونه کنترل کنه ، اومده شده رییس مجلس خبرگان ، و از حالا معلومه که سرنوشت دولت آینده چگونه خواهد بود...

از هر طرف که نگاه کنی میبینی ما در دل یک دیکتاتوری و کودتای مذهبی/نظامی زندگی میکنیم ، اما رهبرانمون مدعی هستن که در بهشت دموکراسی و مردمسالاری دینی و معیار هستیم و خودمون خبر نداریم...