رسول نقیسی

در سخنرانی اخیر آقای خامنه ای در جمعه ۱۳ دی ۱۴۰۱ به موضوع زنان پرداخته شد با تاکید برابری زن و مرد با ارائه آیاتی از قران. سپس در مهم ترین قسمت سخنرانی گفته شد که "حجاب یک واجب دینی است... ولی کسانی که حجاب کامل ندارند را نباید به بی دینی و ضدانقلای (گری) متهم کرد."

البته در فرمایشات آقای خامنه ای نباید دنبال مایه علمی گشت ولی تعیین تکلیف بسیاری از امور از ورای همین کلمات غالبا مبهم و گاه خالی از حقیقت است. به همین لحاظ باید گفت که جمهوری اسلامی لغو حجاب اجباری را پذیرفت. البته آشکار است که کوشش خودرا در جهت آزار زنان ادامه خواهد داد.

از این گذشته، باتوجه به این که بیش از پانصد کشته، ششصد نابینای کامل یا ناکامل، حدود بیست هزلر زندانی، و هزاران مجروح و فراری دیگر و بیش از سه ماه تظاهرات لازم بود که آقا این حرفی را که میتوانست همان هفته اول بزند و جلوی این همه خسارات را تا حد زیادی بکیرد به زبان بیاورد. آشکارا ندانم کاری و بی رحمی از علل این تصمیم دیر هنگام است ولی شاید علت عمده ترآن بالا بردن هزینه عمل انقلابی است.

در ادامه این اظهار نظرآقای خامنه ای از زنان انقلابی در تظاهرات تشکر کرد! ایشان با فرار به جلو مدعی شدند که "این ها" میخواستند که زنان ایران "به کلی" کشف حجاب کنند و زنان ایران مقاومت کردند! "این ها" کی بودند؟ در کجا و کی؟ کشف حجاب "به کلی" چگونه است؟

آقای رهبر در واقع حرف مخالفان را تایید میکنند که در مقابل ادعای آخوند های جورواجور که میگفتند "پس اگر زن ها بخواهند برهنه شوند هم بشوند؟" می‌گفتند چنین چیزی نیست. مگر زنان ایران در قبل از شورش 1357 لخت بودند؟ اصلا در کدام کشوری زنان لخت راه میروند؟

آقای خامنه ای در فرازی دیگر بر زنان غربی دل سوزاندند که از سه طرف به دست "سیستم سرمایه داری" استثمار میشوند که بدترین آن "مردسالاری !"  است.آقای رهبر، فقه جعفری را مطالعه فرموده اید؟ قربان قانون مدنی فصل مربوط به نکاح و ارث را خوانده اید؟ اخبار اسیدپاشی و قتل فرزندان و کشتن همسران را به پشتوانه همین قانون مجازات تغزیری دنبال کرده اید؟ قربان قدری از حوزه کتابهای شریعتی و سید قطب فرا بروید و با چارتا آدم غیردرباری مشورت کنید. این چه ادعایی است؟ فقط در یک زمان پنج وزیر دفاع اروپایی خانم بودند و شاید هنوز هم باشند. همه این ها "استثمار" است؟

ترا خدا این قدر حرف های ناسنجیده و نادرست الغایی را تکرار نکنید. شما زن ایرانی را چنان خوار و خفیف کرده اید که که با دست خالی به جنگ شما آمده است. دختران و دخترکان ایرانی عملا علیه شما و سیاست های نابخردانه و دلبخواهی شما طغیان کرده اند. کدامیک از کشورهای غربی و کلا دنیا شاهد طغیان زنان علیه وضع موجود بوده و سه ماه رنج و کتک و زندان و اقسام و انواع مشکلات در اراده آن ها اثری نگذاشته است.؟ آقای خامنه ای، سن و سالی از شما گذشته است، سعی کنید قدری سخن سنجیده بگویید.