گل گلاب

این سرزمین تاریخ اجتماعی مستند و مکتوب جامعی نداره ، فاتحان تاریخ را به میل خودشون مینوشتن ، فاتحان بعدی کل مستندات مکتوب تاریخی حاکمان قبلی را معدوم میکردن و خودشون تاریخ جدید مینوشتن.

این چرخه ۱۴ قرن همچنان ادامه داشته تا رسیده به ج اسلامی ، ج اسلامی زد روی دست کل خلفا و سلسله های قبلی و کل تاریخ پادشاهی ایران را دستکاری کرد و همچنان درحال خلق یه تاریخ جدید و باب طبع خودش برای این سرزمین چندهزار ساله هست!

امروز ایران در یک هزار توی تاریخی اجتماعی گرفتار شده و امثال من فکر میکنیم راه خروج مصالحت آمیز و کم خسارتی از این بن بست و هزار تو وجود نداره.

هر روز مملکت بیشتر از قبل به قهقرا میره و مهاجرت و فرار از مملکت به سونامی تبدیل شده.

خیلی ها قبول کردن این سرزمین دیگه آباد و آزاد نمیشه و برا همیشه رفتن.

شاید قبلا هم شرایط این سرزمین همینگونه پیچ در پیچ و وحشتناک بوده ، اما فکر نکنم در طول تاریخ برهه ای وجود داشته باشه که ملیون ها ایرانی از سرزمین خودشون فرار کرده باشن و دیگه قصد بازگشت نداشته باشن.

میشه حدس زد زوال سلسله های ایرانی در ۱۴ قرن اخیر و عدم تشکیل حکومت های ایرانی و ملیِ فراگیر و حکمرانی طولانی مدت اعراب و بیگانگان بر این سرزمین بخاطر همین هزار توها و سردرگمی ها و تفرقه ها بوده.

امروز هیچ گروه و تشکیلات و فردی برنامه فراگیر و مورد توافق اکثریت ملت برای رهایی از بن بست حکمرانی ج اسلامی نداره.

کلا به هر راهی فکر میکنی آخرش به بن بست ختم میشه و یه جورایی ج اسلامی و ملت درحالت پات هستن!

همین امروز و بعد از ۴۶ سال حکمرانی خسارت بار ج اسلامی بر این سرزمین ، و با وجود لمس تمامی کمبودها و عقب افتادگی ها و تحقیرهای ناشی از حکمرانی افتضاح حکومت پرمدعای دینی توسط تک تک افراد جامعه ایران ، باز هم ج اسلامی میتونه به شیوه های گوناگون حداقل ۳۰ درصد ملت را برای اومدن پای صندوق های رای در انتخاباتی کاملا مهندسی شده و یکطرفه بسیج کنه.

کل اپوزیسیون داخلی و خارجی ج اسلامی سرجمع قادر نیستن ۵درصد ملت را برای تغییر وضع موجود پای کار بیارن.

عدم مشارکت ملت در انتخابات اخیر ناشی از فشارهای اقتصادی و فقر و فضای بسته داخلی هست و ربطی به فعالیت هیچ گروه و دسته و اپوزیسیونی نداره.

داخل کشور که اپوزیسیون منسجم و تابلوداری وجود نداره، اصلاح طلب ها خودشون یکی از بانیان وضع اسفناک امروز مملکت هستن و طی سال هایی که حکومت دستشون بوده همپای اصولگراها به منافع و منابع مادی و معنوی این سرزمین لطمه و خسارت زدن و از سفره انقلاب لقمه های گنده گنده برا خودشون برداشتن.

الان هم هروقت حکومت بهشون نیاز داشته باشه پای کار هستن و در سناریوی حکومت نقش بازی میکنن.

اپوزیسیون خارج کشور اوضاعش واقعا اسفناک و مضحک هست.

یه سری تصور میکنن ۸۵ملیون آدم داخل ایران منتظر بازگشت پادشاهی هستن.

یه سری در دوران مشروطه و قانون اساسیش فریز شدن.

یه سری رهایی را در دخیل بستن به کمونیزم چینی و روسی میبینن.

یه سری هنوز به فکر عملیات فروغ جاویدان۲ و فتح تهران هستن.

و خلاصه تمامی این گروه ها باهم نمیتونن سی درصد از جمعیت ۸ملیونی مهاجران ایرانی در خارج کشور را کنار هم جمع کنن!

نهایت کودتا و توان این گروه ها اجتماع صد هزار نفری در آلمان هنگام جنبش مهسا بوده که اونم ناشی از فعل و انفعالات داخل کشور بود.

و بعد از اون دوران زود گذر اتحاد حداقلی، همه به جون هم افتادن و هرکی در توهم خودش دنبال رهبری و سهم خواهی و خواب استقبال میلیونی در تهران هست.

اوضاع مملکت اصلا خوب نیست و متاسفانه هیچ افق روشنی پیش روی ما نیست.
ج اسلامی به وضع موجود و حمایت اقلیت جان نثار خودش راضی هست و کمترین نرمشی در مقابل خواست اکثریت انجام نمیده.

ملت سرشون به بدبختی های خودشون گرمه و با شورش های مقطعی و جنبش های اورژانسی کاری از پیش نمیبرن.

یه سر داستان هم به خارج وصله، آمریکا و غرب و شرق و همسایگان و رقبای منطقه ای از وضع موجود ایران راضی هستن و کاری برای رهایی از این انسداد نکرده و نخواهند کرد.

نمیدونم اوضاع به کجا ختم میشه، اما میدونم ج اسلامی در حکمرانی خودش هیچ تغییری نخواهد داد و در مقابل خواست ملت کوتاه نخواهد اومد.

با همین دست فرمون به زودی شاهد انقلابی خونین در ایران خواهیم بود و دوباره روز از نو و بدبختی و ویرانی از نو...

دوباره مصادره، غارت، اعدام، بیدادگاه ، سونامی فرار و مهاجرت، ویرانی زیرساخت ها و تهدیدات امنیتی و سقوط و سقوط...

ببینیم دوهفته دیگه چه منتصبی از انتخابات فرمایشی و مهندسی شده ج اسلامی میاد بیرون و کی رییس جمهور انتصابی ملت میشه و دولت جدید قراره کدوم دره باقی مونده را گل بارون کنه...

عجب روزگاری...