اعتراض متداوم ایرانیان مخالف حاکمیت فاشیسم دینی در ایران -  با مماشاتگران "اصلاح طلب" خواهان اصلاح و تداوم فاشیسم دینی اشتباه نشود -  به گرفتن مواضع متمایل به حاکمیت فاشیسم دینی توسط رسانه‌های فارسی زبان دولتهای خارجی، در صدر آنان آمریکا و انگلیس،  خبر جدیدی نیست.

در سالهای گذشته زمزمه ها درباره این معضل مرتباً در بلاگ های فکسنی امثال این بلاگ و سرانجام اینجا و آنجا در رسانه‌های ریز و درشت مخالفان مورد اعتراض قرار گرفته است.

تا زمانیکه سیاست فاجعه بار مماشات با فاشیست های اسلامیست "اصلاح طلب" و غیرۀ ایرانی کُش و ایران ویران کُن  توسط دولت اوباما برقرار بود، صداهای مخالفان به جایی نمیرسید، دوران جولان لابی نایاک فاشیست ها بود که رئیس مادام العمرش میهمان دائمی کاخ سفید و حتی یکی از کارمندان سابقش مسئول ایران در آنجا بود و الی آخر.

اکنون با اعلام تغییر سیاست توسط دولت ترامپ، که البته هنوز علائم  دندانگیری از آن دیده نمیشود، مخالفان بار دیگر صدای اعتراض خود را رساتر کرده اند، باشد که اینبار گوش شنوایی باشد.

 

دور نیست، رهایی اصلاً دور نیست.

"تنها حقیقت است که رهایی میبخشد"

 

تبریک

عکس بالا؛ علی علیزاده، پناهنده سیاسی با پرچم حزب الله تروریست در دست در انگلستان که همزمان در صدا و سیمای فاشیست ها در ایران و بی بی سی و صدای آمریکا بعنوان "کارشناس" دعوت شده و از سیاستها و جنگهای فاشیست ها دفاع میکند.

پ.ن.  روزآنلاین گزارش میدهد:

اعتراض گسترده‌ی کاربرهای ایرانی به رسانه‌های فارسی زبان دولتی خارج کشور

 

تعداد زیادی از کاربران ایرانی برای نشان دادن مخالفت خود با مواضع رادیو فردا و صدای آمریکا در حمایت از جمهوری اسلامی در توئیتر دست به اعتراض زدند. آمارهای اولیه حاکی از این است که بیش از ۲۳ هزار نفر با هشتگی که خواستار تغییر در صدای امریکا و رادیو فردا شده است از دولت امریکا به عنوان نهاد تامین بودجه این دو رسانه خواسته‌اند که تغییرات عمده ای را در ساختار این دو رسانه انجام دهد و عوامل جمهوری اسلامی را که در این دو رسانه فعالیت تبلیغاتی می‌کنند، پاکسازی کنند.

این اعتراض‌ها وقتی بیشتر شد که رادیو فردا یکی از کارمندان خود به نام «محمدرضا یزدان‌پناه» را به دلیل مواضع‌اش در صفحه‌ی شخصی فیسبوک‌اش از این رسانه اخراج کرد. این روزنامه‌نگار در پستی که بر صفحه‌ی شخصی‌اش منتشر شده، نوشته است:‌ "یکی دیگر از دلایل اخراج من از رادیو فردا: اینکه در فیسبوک به خامنه‌ای گفته بودم: «آقای نظام» در حکم اخراجم نوشته‌اند که «رهبر معظم» جمهوری اسلامی را «مسخره» کرده‌ام. واژه‌های داخل گیومه، ترجمه دقیق واژه‌های انگلیسی حکم اخراجم از رادیو فردا است."

یزدان‌پناه در تازه‌ترین پست خود به چگونگی حذف قدم به قدم رضا پهلوی از اخبار و نظرسنجی‌های رادیو فردا اشاره می‌کند و می‌نویسد: "رادیو فردا نخستین دوره انتخاب چهره سال مخاطبان این رادیو را در آخرین ماه سال ۱۳۹۰ برگزار می‌کند.

در نخستین دوره از این نظرسنجی، شاهزاده رضا پهلوی بالاتر از چهره‌هایی مانند میرحسین موسوی و اصغر فرهادی، به عنوان شخصیت سال مخاطبان رادیو فردا انتخاب می‌شود. احتمالا رای بالای شاهزاده در نخستین دور انتخاب چهره سال مخاطبان رادیو فردا بود که باعث شد این رسانه در طول سال بعد از آن (۱۳۹۱) رقمی حدودا به تعداد انگشتان یک دست به سراغ او برود و نظرات و دیدگاه‌های فرزند آخرین پادشاه ایران را منعکس کند. در پایان سال ۱۳۹۱ ناگهان نام چهره سال گذشته مخاطبان رادیو فردا از میان کاندیداهای دوره دوم این نظرسنجی اینترنتی بدون هیچ توضیحی حذف می‌شود. در سال ۱۳۹۲ رادیو فردا در دو گزارش و مصاحبه به بهانه نشست مجمع موسس شورای ملی ایران و نیز انتخابات ریاست جمهوری اسلامی، این بار کمتر از تعداد انگشتان یک دست، دیدگاه‌های شاهزاده رضا پهلوی را پوشش می‌دهد. در پایان سال ۱۳۹۲ اما نشانه‌ای از نام شاهزاده رضا پهلوی در فهرست کاندیداها وجود ندارد. او دیگر هرگز به این فهرست بازنمی‌گردد."

این روزنامه‌نگار در بخش پایانی نوشته‌اش به انتخاب "غیرقابل پیش‌بینی" ترامپ و شوکه شدن مدیران رادیو فردا از این اتفاق می‌پردازد و می‌نویسد: "دونالد ترامپ ناگهان و در میان حیرت خیلی‌ها از جمله در رادیو فردا، رئیس جمهور آمریکا می‌شود. مشخص شده که شرایط تغییر می‌کند اما رادیو فردا تا از این شوک خارج شود، پوشش خبری و تحلیلی نامه شاهزاده رضا پهلوی به رئیس جمهور منتخب آمریکا را نیز فراموش می‌کند. ین مصاحبه‌های ماه‌های اخیر و پرسش‌هایی مانند اینکه «شاهزاده، نظرتان درباره عملکرد رادیو فردا چیست؟» که روزنامه‌های محلی هم دیگر کمتر مشابه آن را از سیاستمداران طرح می‌کنند، ناشی از تغییر شرایط و اعتراضاتی است که اخراج از رادیو فردا، هزینه آن بود. هرچند که همین الان هم اگر وبسایت رادیو فردا مصاحبه شاهزاده با اسوشیتدپرس را منتشر می‌کند، رادیوی رادیو فردا با تصمیم ادیتور شیفتش، این مصاحبه را سانسور می‌کند."

مخاطبان ایرانی رادیو فردا و صدای آمریکا معتقد هستند این رسانه‌ها که با بودجه‌ی دولت آمریکا اداره می‌شوند در جهت تبلیغ مواضع و منافع جمهوری اسلامی عمل می‌کنند. مدتی پیش جان مک‌کین، سناتور جمهوری‌خواه، خبر داده بود که مسئولان دولتی آمریکا به پراگ- محل دفتر مرکزی رادیو فردا- سفر و به وضعیت این رسانه رسیدگی خواهند کرد.

در همین حال برخی از فعالان سیاسی و رسانه‌ای هم هفته‌ی گذشته در نامه‌ای به مسئولان بی.بی.سی خواسته‌اند که به وضعیت بخش فارسی این رسانه که در برنامه‌هایی به "خشونت نژادی" و "مذهبی" دامن می‌زند و از رفتارهای ضدحقوق بشری جمهوری اسلامی دفاع می‌کند، رسیدگی کنند. این فعالان سیاسی و رسانه‌ای به طور مشخص از مسئولان بی.بی.سی درخواست کرده‌اند که جلو حضور افرادی چون عطاالله مهاجرانی، علی علیزاده، فرخ نگهدار و مسعود بهنود را در این شبکه‌ی تلویزیونی بگیرند.

در این نامه آمده است: "متاسفیم که به اطلاع شما می‌رسانیم بخش فارسی این بنگاه از این خواست و هدف عدول کرده است و در مواردی بلندگویِ تبلیغاتی و حمایتی از تروریسم اسلامی و رهبران حکومتی که در امر تروریسم در داخل و خارج ایران نقش و دست داشته‌اند، تبدیل شده است. برخی از کارشناشان سیاسی بخش فارسی بی.بی.سی حتی به نفرت نژادی و مذهبی در انگلیس و اروپا دامن می‌زنند."

تا این لحظه افرادی چون افشین افشین جم، حسن اعتمادی، حسین افصحی، کتایون آذرلی، وحید بدیعی، رضا پرچی زاده، محبوبه حسین پور، اسفندیارخلف، مهدی ذوالفقاری، زری ذوالفنون، علی رادبوی، جهانشاه رشیدیان، ف.م. سخن، محمود سرابی، اردلان سرفراز، فاطمه صفا، سیاوش عبقری، پری عسگری، افشین مهرآسا، محمد قائم مقامی، نیک آهنگ کوثر، سیروس ملکوتی، حسین لاجوردی، مسعود نقره کار، شیده ورزگر و ... این نامه را امضا کرده‌اند.

برای امضای این نامه می‌توانید از لینک زیر کمک بگیرید:

http://bit.ly/2uRp1Bx