از چند ساعت پیش گزارشات متعددی از اخراج شدن محمد منظرپور، سردبیر بخش فارسی صدای آمریکا منتشر شده است.

اگر این خبر صحت داشته باشد، میتواند نشانگر آغاز بازگرداندن بخش فارسی صدای آمریکا از رسانه ای با تمایلات شدید به جناح "اصلاح طلب"  حاکمیت اصلاح ناپذیر فاشیسم دینی به رسانه ای خبری باشد.

گزارش تقاطع:

"محمد منظرپور، سردبیر بخش فارسی صدای امریکا، ساعاتی قبل در پیش از ظهر سه‌شنبه (۲۸ مارچ-۸ فروردین) از این شبکه اخراج شد.

آقای منظرپور در اواخر دهه‌ی هفتاد خورشیدی، دبیر بخش اقتصادی روزنامه‌ی انگلیسی‌زبان "تهران‌تایمز" متعلق به "سازمان تبلیغات اسلامی" بود.

او پس از آن به شرکت مشاوره‌ی "آتیه‌بهار" پیوست که ارتباط نزدیکی با حکومت ایران و به ویژه شرکت‌های نفتی وابسته به آن دارد. منظرپور، پس از دو سال فعالیت به عنوان مدیر بخش منابع انسانی "آتیه‌بهار"، به عنوان خبرنگار به استخدام شبکه‌ی خبری بی.بی.سی درآمد. یکی از معروف‌ترین گزارش‌های وی برای بی.بی.سی فارسی، به حضور وی در فرودگاه دوبی در زمان بازگشت مهدی هاشمی رفسنجانی به ایران در مهرماه ۱۳۹۱ برمی‌گردد (ویدیو ↓).

او از حدود ۴ سال قبل (ژوئن ۲۰۱۳) در سمت سردبیر اجرایی بخش فارسی صدای امریکا که نفر دوم این شبکه محسوب می‌شود مشغول به فعالیت بود.

برکناری محمد منظرپور از این سمت، اولین تغییر مهم در بخش فارسی صدای امریکا بعد از روی کار آمدن دولت ترامپ به شمار می‌رود. بر اساس گزارش‌های غیررسمی، به زودی ستاره درخشش رییس این شبکه نیز جای خود را به فرد دیگری خواهد داد."

 

دور نیست، رهایی اصلاً دور نیست.

"تنها حقیقت است که رهایی میبخشد"

 

تبریک

پ.ن. به اینجا ، اینجا، اینجا و اینجا هم سرکی بکشید.

آخرین خبر از پایگاه خبری امروزنما:

به گزارش پایگاه خبری امروز نما، محمد منظرپور، به اخراج خود از صدای آمریکا ، واکنش تویتتری نشان داد.

آقای منظرپور نخست با عبارت «الخیر فی ما وقع»(هر چه اتفاق بیافتد خوب است) و همچنین آیه ۵ سوره شرح یعنی «فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا» (پس با هر دشوارى آسانى است) .به نظر می آید از اخراج خود از صدای آمریکا استقبال کرده است.

شایان به ذکر است که محمد منظرپور اعتقادت مذهبی دارد، و در دوران کار در صدای آمریکا نیز، نوعی عمل می کرد که همگان بدانند اهل نماز و روزه است.